Hyvinvoiva ihminen tekee työnsä mielellään

Tänä vuonna töitä on tehty hyvin poikkeuksellisissa olosuhteissa. Se vaikuttaa niin fyysiseen kuin henkiseen jaksamiseen ja kaikki apukeinot tulevat varmasti tarpeeseen.

Mieliteot ovat vain yksi pieni, mutta yllättävän tärkeä osa niitä konkreettisia tekoja, joita jokainen meistä voi tehdä niin työpaikalla, kotona kuin vaikka puhelinpalaverissa oman sekä muiden hyvinvoinnin eteen. Kokosimme tähän muutamia mielitekoja sinun ja henkilöstösi avuksi. Kenties sieltä löytyy vinkki, jonka voit ottaa käyttöön. Haastamme myös jokaisen miettimään omia arjen mielitekoja ja jakamaan niitä vaikka työkavereille.

Sillä nyt jos koskaan ovat hyvät teot tarpeen!

Arjen pieniä mielitekoja:

#2 Älä tingi lounastauosta kiireen takia.

#4 Kehu kun siihen on syytä.

#7 Laita puhelin pois ajoissa ennen nukkumaanmenoa.

#19 Pyörittele peukaloiden sijasta hartioita.

#24 Pysy tänäänkin hyvällä tuulella.

#27 Nouse ylös ja kävele pieni lenkki.

#36 Tee taukojumppa.

#40 Anna muille työrauha.

#41 Hymyile, se tarttuu myös työkavereihin.


Me Mehiläisen Työelämäpalveluissa tuemme henkilöstösi hyvinvointia ja autamme pitämään yrityksesi tärkeimmän voimavaran - ihmiset - kunnossa. Siksi uskomme, että työterveyden uusi suunta tarkoittaa mahdollisimman tehokasta ja kattavaa ennaltaehkäisyä sekä henkisen jaksamisen huomioimista.

Ota meihin yhteyttä, niin kerromme lisää.

Kuuntele Mehiläisen Pisto -podcast sarjaamme

Mehiläisen pisto

Vaihtuvia vieraita, ajankohtaisia aiheita – jos olet kiinnostunut esimiestyön muutoksesta, itsensä johtamisesta ja työelämän kehittymisestä, tämä on hunajaa korvillesi. Kuuntele uusin jakso!

Vinkkejä omaan hyvinvointiin ja etätyön johtamiseen

Tutustu asiantuntijoidemme blogikirjoituksiin, joissa saat konkreettisia vinkkejä arjen mielitekoihin sekä etätyön johtamiseen liittyen.

Arjen mieliteoilla parempi työpäivä

Miten johtaa etätyötä tekevää tiimiä? Asiantuntijan vinkit esimiehille