

Laatu, turvallisuus ja vaikuttavuus
Mehiläinen on laadukkaan hoidon ja hoivan edelläkävijä.
Mehiläisessä jatkuva laadun kehittäminen ja sitoutuminen laatutyöhön ovat toiminnan ydintä. Laatu, turvallisuus ja vaikuttavuus perustuvat Mehiläisen tehtävään, yhteiseen visioon ja arvoihin:
Tieto ja taito
Välittäminen ja vastuunotto
Kumppanuus ja yrittäjyys
Kasvu ja kehitys
Mehiläisessä laatu tarkoittaa sitä, että palvelumme tyydyttävät ja vastaavat asiakkaidemme, potilaidemme, asukkaidemme sekä sidosryhmiemme tarpeita ja odotuksia oikea-aikaisesti, ja ne perustuvat parhaaseen käytettävissä olevaan tietoon tai näyttöön. Laatumme ytimessä on lupaus siitä, että asiakkaat ja heidän läheisenä voivat luottaa hoitomme ja hoivamme olevan yksilöllistä, sujuvaa, turvallista ja vaikuttavaa.
Johdamme tiedolla, pyrimme päivittäin parempaan ja olemme digitaalisen terveydenhuollon edelläkävijä.
Laatutavoitteet

- täyttää asiakkaiden odotuksia, tarpeita ja vaatimuksia
- lisätä työtyytyväisyyttä ja -turvallisuutta
- luoda yhteistä tapaa toimia
- toimia ympäristömyönteisesti
- toimia kustannustehokkaasti ja parantaa kilpailukykyä
Laatupolitiikka

Mehiläisen laatupolitiikka auttaa varmistamaan yhteisten toimintatapojemme toteutumisen ja erilaisten toimintaamme kohdistuvien vaatimuksien ja tavoitteiden täyttymisen.
Omavalvonta

Omavalvonnalla valvomme, seuraamme ja arvioimme toiminnamme laatua, lainmukaisuutta sekä turvallisuutta. Omavalvonta on sekä asiakas- ja potilasturvallisuustyötä, laatutyötä ja hyvää asiakaspalvelua.
Laatumittarit

Laatumittareiden tarkoituksena on lisätä läpinäkyvyyttä sekä parantaa vaikuttavuuden seurantaa. Mittarit ovat julkisia ja kaikkien nähtävillä.
Tieto ja taito

Mehiläisessä panostetaan vahvasti henkilöstön erikoistumis- ja koulutustarjontaan sekä tieteelliseen tutkimustyöhön.
Sertifikaatit

Mehiläisellä on useita merkittäviä sertifikaatteja, jotka osoittavat sen toimintajärjestelmien täyttävän kansainväliset standardit.
Perehdytys ja -koulutus

Laatu- ja toimintajärjestelmän perehdytys kuuluu kaikkien ammattiryhmien perehdytysohjelmaan organisaation eri tasoilla.
Kyselyt ja palautteet

Palautteiden ja kyselyiden avulla saamme tärkeää tietoa laadun kehittämiseen erityisesti asiakas- ja henkilöstönäkökulma huomioiden.
Mehiläisen konsernin laatutiimi
Laatu-lääketiedetiimi vastaa laadunhallinnan ja potilasturvallisuuden kehittämisen kokonaisuudesta, ohjeistuksista ja seurannasta.
Laatutiimin vastuulla ovat niin laadulla johtamisen työkalujen kehittäminen, auditoinnit, julkisten laatumittareiden ja asiakaspalautejärjestelmien kehittäminen kuin tietosuojaan tai laatuyhteyshenkilöiden osaamiseen panostaminen.




Lisää aiheesta
Lue lisää![]()
Asiakas- ja potilasturvallisuus
Lue lisää![]()
Potilasyhteyshenkilöt, potilasasiavastaavat ja sosiaaliasiavastaavat
Lue lisää![]()
Ohjeita asiointiin
Lue lisää![]()
Mehiläisen kärkihankkeena hoidon jatkuvuus: parantaa hoidon laatua ja potilastyytyväisyyttä
Lue lisää![]()
Mehiläisen toimintamalli mahdollistaa parempaa hoitoa dataa hyödyntämällä – Päijät-Hämeessä ainutlaatuinen näkymä sepelvaltimopotilaiden lääkitykseen
Lue lisää![]()
Mehiläisen ensimmäiset potilaat kansallisessa selkärekisterissä – toiminta ja hoidon laatu näkyvämmäksi kliinisen laaturekisterin avulla
Lue lisää![]()
Mainiokodeissa vahvaa edistystä ikääntyneiden hoivan laatutyössä
Lue lisää



%20(1).jpg)
%20(1).jpg)
.jpg)
