OmaMehiläinen työterveydessä
Käytössäsi OmaMehiläisessä
OmaMehiläinen-palvelu toimii maksuttomasti mobiilisovelluksella tai verkkopalvelussa. Palvelua voi käyttää suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. OmaMehiläinen mahdollistaa joustavan ja kustannustehokkaan asioinnin ja ajanvarauksen ajasta ja paikasta riippumatta 24/7.
OmaMehiläinen sisältää seuraavia palveluita:
- Digiklinikan työterveysaseman, jossa työskentelee moniammatillinen tiimi. Tiimiin kuuluvat työterveyslääkärit, yleislääkärit, työterveyshoitajat, työfysioterapeutit ja sairaanhoitajat sekä asiakaspalvelun palvelunneuvojat. Työterveyden asiantuntijat ovat paikalla klo 7-19. Yleislääkärit sekä sairaanhoitajat palvelevat 24/7.
- Työterveysnäkymän, josta löydät tietoa työterveyshuollon palveluista ja dokumentit, tiedot omasta työterveystiimistä ja viestikanavan heille, sairaspoissaolotodistukset ja muut lomakkeet.
- Tiedot laboratoriotuloksista sekä röntgen-, magneetti- ja ultraäänitutkimuskuvista.
- Digitaalisesti tuetut valmennusohjelmat, jotka ovat uudenlainen tapa tukea elämäntapamuutoksia, kuten liikunta-aktiivisuuden lisäämistä, stressin lievittämistä tai painonpudotusta. Ohjelmien tehtävät ja sisällöt ovat OmaMehiläisessä ja työterveyden asiantuntijan tuki chatin kautta.
- Veloituksettoman Lifeclassin kanssa yhteistyössä tehdyn videokirjaston ja videovalmennukset.
- Mahdollisuuden liittää lapsesi tai muun perheenjäsenesi tiedot palveluun, jonka jälkeen voit muun muassa varata myös heille lääkäriajan, uusia reseptejä ja katsoa tuloksia.
- Reseptien uusinta helposti missä liikutkin.
- Pystyt liittämään lapsesi tai muun perheenjäsenen tiedot sovellukseen, jonka jälkeen voit muun muassa varata myös heille lääkäriajan, uusia reseptejä ja katsoa tuloksia.
- Mehiläisen Mobiiliedut jotka ovat käytössäsi heti lataamisen jälkeen sekä sinulle että perheellesi.
Missä tilanteissa Digiklinikan työterveysasemalle?
Digiklinikan työterveysasemalla palvelevat työterveyslääkärit, työterveyshoitajat ja työfysioterapeutit klo 7–19. Yleislääkärit sekä sairaanhoitajat palvelevat 24/7. Palvelu perustuu palvelutarpeenarvioon, jonka tekee automatisoitu, yrityksille veloitukseton vointikysely. Vointikyselyn vastausten perusteella työntekijä ohjataan sopivimmalle työterveyden asiantuntijalle.
Digiklinikan työterveysaseman käyttö säästää aikaa ja matkakuluja sekä sen avulla pystytään välttämään tarpeetonta liikkumista sairaana. Palvelu on myös aina saatavilla nopeasti, jolloin hoito pääsee alkamaan välittömästi.
Digiklinikan työterveysaseman käyttöönoton myötä loppukäyttäjän palveluiden saatavuus paranee, työterveyspalveluiden käyttö on entistä sujuvampaa ja yritysten nimetyille työterveystiimeille vapautuu aikaa vaativien työkykyasiakkaiden tukemiseen ja työkykyjohtamiseen. Digiklinikan työterveysasemalle voi olla yhteydessä mihin tahansa terveyteen tai työkykyyn liittyvään huoleen tai oireeseen liittyen. Työterveyden moniammatillinen asiantuntijatiimi aloittaa tilanteen hoitamisen välittömästi, sekä tarvittaessa järjestää tilanteeseen sopivimman jatkohoitopolun. Erityisen hyvin Digiklinikan työterveysasemalla voidaan hoitaa seuraavat oireet ja tilanteet:
- Oireet, joissa ei tarvetta tutkimiseen vastaanotolla (esim. hengitystieinfektiot, allergiaoireet, ihottumat, virtsatieinfektiot, päänsärky, silmäoireet, vatsaoireet)
- Akuutit tuki- ja liikuntaelinvaivat, joihin ei liity tapaturmaa
- Reseptin uusiminen – myös pitkäaikaissairaudet
- Matalan kynnyksen tuki mielialaan, uneen tai elämäntapamuutokseen liittyen
- Tarve lähetteeseen esim. erikoislääkärille tai laboratorioon – Digiklinikan työterveysaseman työterveyslääkärit ovat yritykselle nimettyjä työterveyslääkäreitä
Jatkohoito ja seuranta työkykyhaasteissa (liittyen esim. toistuviin/pitkittyviin poissaoloihin), ja esim. ammattitautiepäilyt ohjataan Digiklinikan työterveysasemalta alkuohjauksen ja selvittelyn jälkeen kivijalan nimetylle työterveystiimille.
- Digiklinikan työterveysaseman työterveysammattilaisten vastaanottojen hinnat määräytyvät kulloisenkin työterveyden asiantuntijan työterveyshinnaston mukaisesti.
Mikäli asiaa ei voida hoitaa etänä, ohjaamme asiakkaan vastaanotolle. Emme veloita käynneistä, joissa hoitoa ei voida aloittaa etänä.
Muut palvelut OmaMehiläisessä
Yrityksen kanssa voidaan erikseen sopia myös seuraavien palveluiden käytöstä, jotka löytyvät OmaMehiläinen-palvelusta:
- EsihenkilöChat tarjoaa tuen esihenkilötyön tueksi arkisin klo 7–19 välisenä aikana.
- Hyvinvointipulssi tarjoaa työntekijälle mahdollisuuden saada nopeasti tietoa oman hyvinvoinnin tilasta. Yrityksille on mahdollista tehdä raportteja, kun vastaajamäärä on riittävän suuri.
- Työntekijä voi hallinnoida lupa-asetuksia Työkykytutkan ja Työkykykompassin käyttöön
- Yritys voi tehdä työterveyshammashoidon sopimuksen, ja ottaa käyttöönsä suun terveyden palvelut ja ajanvarauksen OmaMehiläisessä.