
Hyvinvointialueet
Tarjoamme hyvinvointialueiden tarpeisiin laajan ja laadukkaan valtakunnallisen palveluverkoston. Ylläpidämme korkeaa laatua ja seuraamme hoidon vaikuttavuutta.
Palvelut hyvinvointialueille
Mehiläinen tarjoaa hyvinvointialueille valtakunnallisen palveluverkoston ja hyvinvointialueiden tarpeita vastaavia laadukkaita palveluita ja toimintamalleja yli 100 vuoden kokemuksella.
Avainlukuja
- 77Julkisten terveyspalveluiden kansainvälisesti käytetty suositteluindeksi (NPS)
- 334 000Väestövastuu perusterveydenhuollon toiminnasta
- 1,5 milj.Perusterveydenhuollon suoritetta julkisessa terveydenhuollossa vuodessa
- 952 000Asiakaskäyntiä koti- ja hoitajapalveluissa
- 19Päivystyspistettä (osin tai kokonaan)
- 8 600Asukasta asumispalveluyksiköissä
Ajankohtaista
Tutustu referensseihin, podcastiimme ja blogeihimme palvelun saatavuuteen, kustannustehokkuuteen ja digitalisaatioon liittyen.
Keskustelua sotesta – raikkaasti ja ravistelevasti
Mitä meidän tulisi Suomessa nyt yhdessä tehdä, jotta jokainen suomalainen pääsee nopeasti hoitoon ja saa terveyshuoliinsa apua. Miten hoidamme ikääntyvän väestömme, miten varmistamme, että jokainen lapsi ja nuori saa hyvän ja turvallisen alun elämään.
Taika-tekoälysovellus mullistaa terveydenhuollon kirjaamisen Suomessa ja ulkomailla
Tekoälysovellus Taika ei ole pelkkä kirjaustyökalu, vaan älykäs assistentti, joka auttaa vähentämään kirjaamiseen kuluvaa aikaa.
Kiireetöntä hammashoitoa Helsingin kaupungin kumppanina
Mehiläinen on hoitanut Helsingin kaupungin kiireettömän hammashoidon potilaita Oulunkylän ja Paloheinän hammashoitoloissa vuoden 2023 alusta alkaen.
Iso kasvu lääkärityön tuottavuudessa Harjun terveydessä
Harjun Terveys Oy on Mehiläisen ja Päijät-Hämeen hyvinvointialueen yhteisyritys, joka vastaa Lahden, Kärkölän, Iitin ja Hartolan sote-keskuspalveluista.
Hoitovelan purku julkisen ja yksityisen yhteistyöllä Kanta-Hämeessä
Kanta-Hämeen hyvinvointialue joutui supistamaan kiireetöntä leikkaustoimintaansa koronapandemian vuoksi. Haaste ratkaistiin niin, että Kanta-Hämeen hyvinvointialueen lääkärit leikkasivat Mehiläisen Hämeenlinnan sairaalassa siten, että Mehiläinen tarjosi kaiken muun tarvittavan palvelun.
Digipalveluilla sujuvuutta Päijät-Soten terveyspalveluihin
Digipalveluiden käyttöönotto on jo helpottanut palveluiden saatavuutta, keventänyt henkilökunnan työpaineita ja pitänyt kustannukset kurissa sotealueella.
Poikkeuksellisen hyvä hinta-laatusuhde Tampereen Mehiläisen terveysasemilla
Panostaminen suorituksen johtamiseen, resurssien oikeudenmukaiseen käyttöön sekä prosessien luominen yhteistyössä koko henkilökunnan kanssa ovat auttaneet pitämään lääkäreiden vastaanottojonot kaupungin lyhimpinä.
Hoidon Tarpeen Ratkaisulla nopeaa helpotusta hoidon saatavuuteen
Mehiläisen Etälääketieteen keskus vastaa perusterveydenhuollon kasvavaan resurssipulaan tarjoamalla joustavia etäpalveluita. Lääkärivetoinen tiimi ratkaisee potilaan terveyshuolen kokonaisvaltaisesti tai aloittaa hoidon viiveettä jo ensimmäisessä kontaktissa.
Tekoälyapuri Taika tehostaa lääkärin työtä ja potilaalle jää enemmän aikaa
Mehiläisen yksityisten terveyspalveluiden puolella pilottikäytössä oleva Taika kuuntelee lääkärin ja potilaan välisen keskustelun ja laatii sen pohjalta ehdotuksen potilaskertomukseen tallennettavasta tekstistä.
Palveluihimme ollaan tyytyväisiä
Pyydämme asiakkailtamme palautetta käynnin jälkeen. Palautteesta lasketaan kansainvälisesti käytetty suositteluindeksi (NPS). Mittarin lukema perustuu yli 1000 palautteeseen viimeisen 7 päivän aikana.
Mittaamme asiakaskokemusta suositteluindeksi- eli NPS-mittauksella (Net Promoter Score). NPS-lukema kertoo asiakasuskollisuudesta ja se voi olla mikä tahansa luku -100:n ja + 100:n välillä. NPS-indeksiä pidetään erinomaisena, kun se on yli 50. NPS-mittaus on osa Mehiläisen laatujärjestelmää.
Haluatko keskustella palveluistamme?
Jätä yhteydenottopyyntö, niin asiantuntijamme ovat sinuun yhteydessä. Voit myös itse olla yhteydessä oman alueesi yhteyshenkilöön.