OmaTyöterveys-palvelu

OmaTyöterveys-palvelu on valtakunnallinen neuvonta- ja ohjauspalvelu Mehiläisen työterveysasiakkaille. OmaTyöterveys-palvelu on maksullinen ja sen käyttöönotosta sovitaan erikseen aina yrityksen kanssa. OmaTyöterveyden puhelinnumero on 010 414 0777 (0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min)

OmaTyöterveydessä voit asioida maksuttomasti myös OmaTyöterveyden chat-palvelussa OmaMehiläinen-sovelluksessa sekä verkkopalvelussa . Pääset aloittamaan keskustelun OmaMehiläinen-palvelun Digiklinikan alta kohdasta OmaTyöterveys-palvelu.

Koulutetut, asiakkuuksiin perehdytetyt sairaanhoitajat vastaavat puheluihin maanantaista sunnuntaihin 24/7. Palvelun tavoitteena on tuottaa vaikuttavaa hoitoa jokaisessa kontaktissa kerralla kuntoon -mallin mukaisesti. Sairaanhoitajat voivat konsultoida lääkäriä ja tarvittaessa ohjata asiakas suoraan etälääkärille hoidettavaksi. Näin saadaan hoidettua ja ratkaistua myös lääkärin ammattitaitoa vaativat asiat ilman vastaanottokäyntiä ja vähennettyä vastaanottokäyntien määrää.

Hoidon tarpeen arvioinnilla ja vaikuttavalla ohjauksella työntekijä ohjataan suoraan oikealle asiantuntijalle, helpotetaan asiointia ja saavutetaan kustannussäästöjä. OmaTyöterveys-palvelun avulla lähes joka neljäs puhelu on pystytty ratkaisemaan ilman käyntiä vastaanotolla. Nopea yhteys sairaanhoitajaan mahdollistaa vastaanottokäyntiin liittyvän työajan säästön. Sairaanhoitajilla ja lääkäreillä on pääsy Mehiläisen potilastietojärjestelmään sekä sovittaessa mahdollista myöntää sairauslomaa suoraan puhelimitse, ilman käyntiä vastaanotolla.

OmaTyöterveys-asiakkaat voivat nyt myös varata etävastaanottoaikoja työterveyden ammattihenkilöille ja asiantuntijoille. Ajanvaraus tapahtuu soittamalla OmaTyöterveyteen.

OmaTyöterveys-palvelun hyödyt tiivistettynä

Työnantajalle:

  • Etäneuvonnan ja -ohjauksen avulla vältetään turhia käyntejä ja kohdennetaan palveluita kustannustehokkaasti
  • Yrityksen toimintamalleihin ja työntekijöiden työnkuvaan koulutetut sairaanhoitajat palvelevat asiakasta tiiviinä osana koko työterveyden hoitopolkua
  • Nopea yhteys sairaanhoitajaan mahdollistaa vastaanottokäyntiin liittyvän työajan säästön

Työntekijälle:

  • Matalan kynnyksen ohjauksen joustava ja helppo saatavuus
  • Lyhyen sairauspoissaolon myöntäminen työnantajan mallin mukaisesti käymättä vastaanotolla
  • Aiempi potilaskertomushistoria sairaan- ja terveydenhoitajien saatavilla
  • Jatkohoito aina tarpeen mukaiselta asiantuntijalta
  • Palvelussa myös lääkäri, jota sairaanhoitajat voivat tarvittaessa konsultoida ja ohjata etänä hoidettavia asioita