
Få hjälp med dina hälsobekymmer på Digikliniken 24/7
Vi svarar dig inom några minuter. Mehiläinens experter finns till hands utan tidsbokning – var och när som helst.
Vad är Digikliniken?
På läkarens distansmottagning behandlas symtom och sjukdomar som inte kräver en fysisk undersökning.

En jourhavande läkare på Digikliniken svarar på ditt meddelande inom några minuter.

Att förnya ett recept är enkelt.

Snabb hjälp för många besvär och akuta sjukdomar.
På Digikliniken får du snabbt den hjälp du behöver av en läkare via chatten
Företagshälsovårdsläkare, -skötare och fysioterapeuter stöder våra företagshälsovårdskunder i alla hälsorelaterade frågor. Digiklinikens företagshälsovårdsstation betjänar dygnet runt.
Snabb hjälp vid många sjukdomar eller hälsobekymmer dygnet runt. Vid behov får du remisser för undersökningar och mediciner via e-recept.
Pris 49 €
Att förnya ett recept är enkelt och snabbt – du får svar inom 24 timmar. För företagshälsovårdskunder skickas fakturan till arbetsgivaren.
Pris 35 € / 1–2 recept
En chattjänst för vårdnadshavare till barn under 5 år. Utbildade barnmorskor och sjukskötare svarar på frågor om bland annat graviditet, barnets tillväxt, amning och föräldraskap.
Pris 0 €
När ditt barn blir sjukt finns experterna på Barnens Mehiläinen till hands dygnet runt. Du får hjälp med att behandla ditt barns sjukdom utan att behöva åka till läkaren med ett sjukt barn.
Pris 49 €
Få hjälp med tandvärk, andra symtom i munområdet och bedömning av hur brådskande tandolyckor är. Tandläkare finns tillgängliga på distans varje dag kl. 8–20.
Pris 49 €
Digirådgivningen ger stöd i vardagen för barnfamiljer – kostnadsfritt
Digirådgivningen är en kostnadsfri chattjänst för vårdnadshavare till barn under 5 år. Du får stöd i frågor som rör barnets välbefinnande, tillväxt och föräldraskap. Dina frågor besvaras av kunniga hälso- och sjukskötare samt barnmorskor.

Enkel företagshälsovård utan tidsbokning
Företagsläkare, företagshälsovårdare, företagsfysioterapeuter och andra hälsovårdsexperter finns till hands utan tidsbokning när du blir sjuk eller behöver förnya ett recept.

Stöd och hjälp med frågor om munhälsa
Experter inom munhälsa ger råd, egenvårdsanvisningar och rekommendationer om olika behandlingsalternativ. Oavsett om det gäller akut tandvärk, en tandolycka eller estetisk tandvård.

Du hittar Digiklinikens distansläkare i MinMehiläinen
Ladda ner den kostnadsfria MinMehiläinen-appen till din smartphone eller logga in på MinMehiläinen-webbtjänsten för att få tillgång till Digikliniken. Att skicka bilder under en chattkonversation på Digikliniken är enklast via en smartphone.

Asiakkaamme suosittelevat etälääkärin vastaanottoa
Våra kunder rekommenderar Mehiläinen
Ju högre mätarens tal är, desto fler kunder berättar att de rekommenderar Mehiläinen.
Vanliga frågor om Digikliniken
Ett distansbesök är billigare än att träffa en läkare ansikte mot ansikte och sparar tid. Kostnaden kan vara högre eller lägre än det angivna priset om flera separata ärenden behandlas under besöket eller om du efter en bedömning av vårdbehovet hänvisas till en fysisk mottagning.
- Företagshälsovårdsbesök. Läkarmottagning dygnet runt. Fakturor för företagshälsovårdsklienter skickas direkt till arbetsgivaren.
- Allmänläkare 49 €/besök efter FPA-ersättning. Läkarmottagning dygnet runt. Pris utan FPA-ersättning: 57 € (inkl. chatt och eventuella e-recept). Du får ersättning med ett giltigt identitetsbevis (ID-kort med foto, pass eller körkort).
- Barnläkare på Digikliniken. 49 €. Pris utan FPA-ersättning: 57 €.
- Digirådgivning 0 €/månad. Stöd i vardagen för barnfamiljer – barnmorskor och sjuksköterskor tillgängliga dygnet runt, kostnadsfritt fram till år 2025.
- Receptförnyelse 36 €/person. Priset täcker 1–2 läkemedel per kund. För företagshälsovårdsklienter faktureras arbetsgivaren.
- Munhälsans Digiklinik 49 €/konsultation. Jour för munhälsans experter varje dag kl. 8–20.
- Oro för egen ork 39 €/konsultation. Samtalstöd från en mental coach kl. 6–20.
- Stöd vid livsstilsförändringar 39 €/konsultation. Stöd vid livsstilsförändringar 39 €/konsultation.
- Samtalstöd från en coach (företagshälsovårdare) dygnet runt. För företagshälsovårdsklienter faktureras arbetsgivaren.
- Inga extra avgifter. Ingen separat poliklinik- eller Kanta-avgift. Samma pris gäller även på helger och helgdagar.
- Öppna Digikliniken. Välj den kanal och person som bäst passar dina behov.
- Starta en konversation. Konversationen börjar med en symtombedömning. Du kan också fritt beskriva dina symtom och bekymmer.
- Svar inom några minuter. Läkaren ställer förtydligande frågor. Vårdinstruktionerna sparas i konversationen. Vid behov får du ett recept eller en remiss för undersökningar.
På Digikliniken får du hjälp med många symtom. Läkarmottagningen på distans behandlar symtom och sjukdomar som inte kräver en fysisk undersökning.
- Allergisymtom. Allergisk snuva och pollenallergisymtom.
- Förkylningssymtom. Feber, snuva, nästäppa och hosta.
- Ögonsymtom. Silmätulehdus ja silmäluomitulehdus.
- Magsymtom. Diarré, magsjuka. Urinvägsinfektion hos kvinnor. Täta urinträngningar, sveda eller smärta vid urinering.
- Frågor om tand- och munhälsa. Akuta, oväntade och avvikande problem med tänder, tandkött och mun.
- Kroniska sjukdomar. Regelbundna besök för högt blodtryck, kolesterol, hypotyreos, astma och psykisk hälsa.
- Sexuell hälsa. Preventivmedel, erektionsproblem och könssjukdomar.
- Hudproblem. Utslag, akne, hudinfektioner och nagelproblem.
- Insektsbett. Fästingbett och hudreaktioner.
- Receptförnyelse. Fortsättning av läkemedelsbehandling som ordinerats av Mehiläinen.
- Oro för egen ork. Samtalstöd från en mental coach för bekymmer och ork.
- Stöd vid livsstilsförändringar. Företagshälsovårdare hjälper dig med hälsa, välbefinnande och coachning.
På Digikliniken kan du enkelt få hjälp utan tidsbokning. Våra distansläkare är tillgängliga varje dag kl. 6–24. Den första lediga läkaren tar emot dig. Vi svarar på ditt meddelande så snart som möjligt – ofta inom några minuter.
Läkaren ställer förtydligande frågor och försöker få en omfattande helhetsbild av din situation. Vid behov ber läkaren dig skicka bilder för att stödja diagnosen och vårdinstruktionerna. Läkaren bedömer alltid individuellt om en fysisk undersökning behövs och hänvisar dig vid behov till en traditionell mottagning.
Ta gärna kontakt. Läkaren hänvisar dig till en traditionell mottagning om ditt ärende också kräver en bedömning på plats.