Mehiläisen asiakkaat vastaavat ahkerasti tyytyväisyyskyselyyn - jo 100 000 vastausta koossa
15.7.2015
Kuusivuotiaan Miskan äiti Marjaana Anttonen Nousiaisista oli sadastuhannes Net Promoter Score® -asiakastyytyväisyyskyselyyn (NPS) vastannut asiakkaamme. Hän saapui juhlistamaan merkkipaalua Turun Mehiläiseen koko perheen voimin. Mehiläinen palkitsi heidät kakkukahveilla ja Muumimaailman lahjakorteilla. ”Olemme tottuneet asioimaan Mehiläisessä erityisesti mahtavien lastenlääkäreiden vuoksi, varsinkin Kati Edelman on aivan supermukava”, kiittelee Marjaana Anttonen. ”Turun Mehiläisen lastenlääkäriasema leluineen ja aulan akvaarioineen tekevät joskus kurjistakin lääkärikäynneistä aina pikkuisen mukavampia.”
”Asiakastyytyväisyyskysely antaa meille joka päivä palautetta siitä, miten olemme onnistuneet täyttämään asiakkaidemme odotukset kokonaisvaltaisesta ja yksilöllisestä palvelusta”, kertoo yksikönjohtaja Juha Hämäläinen. ”Käsittelemme kaikki asiakaspalautteet päivittäin ja olemme yhteydessä niihin asiakkaisiin, joiden asiakaskokemus ei ollut odotusten mukainen. Näin saamme ratkaistua asiakkaan mieltä painavat asiat heti käynnin jälkeen. Jokainen positiivinen palaute puolestaan kannustaa meitä jatkossakin tekemä än parhaamme asiakkaidemme auttamiseksi.”
”Olemme iloisia siitä, että asiakkaamme haluavat kertoa meille tarkkaan, mitä he saamassaan palvelussa erityisesti arvostavat ja mitä toisaalta voisimme tehdä jatkossa toisin”, toteaa asiakaskokemusjohtaja Kimmo Huhtimo. ”Reilun vuoden aikana kertyneet 100 000 NPS-asiakaspalautetta ovat ohjanneet toimintaamme entistä asiakaslähtöisempään suuntaan. Vaikka palvelumme laatu oli jo lähtötilanteessa korkea, asiakaspalautteen pohjalta tehty kehitystyö on nostanut sitä entisestään. Meille on tärkeää, että asiakkaat vastaavat kyselyyn yhtä aktiivisesti myös jatkossa.”
Seuraa kerran vuorokaudessa päivittyvää NPS-suositteluindeksiä verkkosivuillamme www.mehilainen.fi! Indeksi kertoo siitä, kuinka hyvin onnistuimme hyvän asiakaskokemuksen luomisessa edeltävän viikon aikana.
Net Promoter Score® (NPS) on tekstiviestitse lähetettävä asiakastyytyväisyyden mittauskysely, joka käynnistettiin Mehiläisessä maaliskuussa 2014. Mittaus kertoo reaaliaikaisesti, kuinka suuri osa kaikkien lääkärikeskusten ja sairaaloiden asiakkaistamme suosittelisi Mehiläistä. NPS-suositteluindeksi voi olla mitä tahansa lukujen -100 ja +100 väliltä. Erittäin hyvänä tuloksena voidaan pitää suositteluindeksiä, joka ylittää 60. Mitä korkeampi indeksiluku on, sitä useampi asiakkaamme kertoo suosittelevansa Mehiläistä läheisilleen ja tuttavilleen.
Lisätietoja:
Juha Hämäläinen, yksikönjohtaja, Mehiläinen Oy, p. 040 482 1326
Kimmo Huhtimo, asiakaskokemusjohtaja, Mehiläinen Oy, p. 040 131 6628
Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläinen ja siihen vuonna 2015 yhdistynyt Mediverkko tarjoavat laaja-alaisimmat palvelut yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläisessä ja Mediverkossa palveluita tuottaa yhteensä noin 9 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.