Nainen keittiössä
Julkaistu: 
To 30.6.2016 klo 11:17

Mehiläinen haluaa tarjota jokaiselle asiakkaalleen parhaat ja luotettavat terveyspalvelut sekä miellyttävän ja toimivan asiakaskokemuksen kaikissa tilanteissa. Vain asiakkaita ja kokemuksia kuuntelemalla voimme kehittää palveluamme. Tätä varten perustimme syksyllä 2015 Asiakasraati-verkkoyhteisön, jossa asiakkaamme voivat aidosti vaikuttaa siihen, millaista palvelua Mehiläinen tarjoaa.

Keskeneräiseen voi vaikuttaa

Kevään Asiakasraadista saimme jälleen uutta suuntaa palveluidemme kehittämiselle. Annoimme  raatilaisille kommentoitavaksi monenlaista työn alla olevaa, ja toisinaan lähdimme liikkeelle aivan tyhjästä. Raatilaiset ottivat kantaa mm. uusiin digitaalisiin palveluihin, verkkosivujen uudistamiseen, markkinointikampanjoihin, Mehiläisen uuteen tilailmeeseen, asiakaspalvelukeskuksen toimintaan sekä eri asiakasryhmien uusiin palvelumalleihin.

Tavoitteena paras mahdollinen käyttökokemus

Digitaalisten palveluiden kehittämisessä Asiakasraati on ollut keino varmistaa, että palvelut vastaavat asiakkaiden toiveita ja tuottavat parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Esimerkiksi OmaMehiläinen-mobiilisovellus sisältää asiakkaiden mielestä hyödyllisimmät ominaisuudet sekä Digiklinikan, jonka hinnoittelumallia sekä aukiolo- ja vastausaikoja on hiottu yhdessä raatilaisten kanssa. Palvelut on jo lanseerattu ja lisäominaisuuksia kehitetään koko ajan.

Henkilökohtaista palvelua kaikissa kanavissa

Asiakasraadin kyselyiden perusteella asiakkaillemme on edelleen tärkeää saada henkilökohtaista neuvontaa ajanvarauksen tarpeellisuuteen ja oikean asiantuntijan löytämiseen liittyvissä asioissa. Tämän vuoksi avasimme toukokuussa puhelinneuvonnan rinnalle myös chat-keskustelut, jossa samat asiakaspalvelukeskuksen asiakasneuvojat vastaavat kysymyksiin reaaliaikaisesti verkkoajanvarauksessa.  Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä siihen, kuinka helposti asiat hoituvat myös chatin kautta.

Mielenkiintoisia aiheita, jotka koskettavat kaikkia

Asiakasraati saa osallistujilta paljon kiitosta kyselyiden kiinnostavuudesta, selkeydestä ja monipuolisuudesta. Raatilaiset arvostavat erityisesti sitä, että he saavat tiedon uusista palveluista ennen muita. Raatilaisten sanoin: ”Mehiläisen toimintaa ja toiminnan suunnittelua on saanut aitiopaikalta seurata. Mielenkiintoinen tapa kehittää palveluita oikeasti asiakkaiden tarpeita kartoittamalla!”

Asiakasraati käynnistyy uudelleen heti syyskuun alussa. Panostamme silloinkin mielenkiintoisten ja uudenlaisten kyselyiden tekemiseen, jotta raatiin on mukava osallistua myös jatkossa.  

Kun saat kutsun Asiakasraatiin, liity sinäkin mukaan ja vaikuta!

Jaa