Miten otan OmaMehiläinen-mobiilisovelluksen käyttööni?

Voit ladata OmaMehiläinen-mobiilisovelluksen iPhone-puhelimeesi App Storesta ja Android-puhelimeesi Google Play Storesta. Sovellus edellyttää iOS-versiota 9.0. tai uudempaa ja Android-versiota 4.2 tai uudempaa. Voit tutustua palveluun tunnistautumatta, mutta suurimman hyödyn saat rekisteröitymällä käyttäjäksi hyväksymällä palvelun käyttöehdot ja tunnistautumalla verkkopankkitunnuksillasi. Verkkopankkitunnistautuminen tarvitsee tehdä vain kerran. Jatkossa voit kirjautua sovellukseen joko sormenjälkitunnistautumisella tai luomallasi 4-numeroisella pin-koodilla.

Minulla on Windows-puhelin. Voinko ladata OmaMehiläinen-mobiilisovelluksen?

OmaMehiläinen-mobiilisovellus on toistaiseksi ladattavissa ainoastaan iPhone- ja Android-puhelimiin.   

Olen käyttänyt aiemmin OmaMehiläinen-verkkopalvelua. Tunnistaako mobiilisovellus minut ja perheprofiiliini lisäämäni perheenjäseneni?

Sinun pitää hyväksyä OmaMehiläinen-mobiilisovelluksen käyttöehdot ja tunnistautua ensimmäisellä kerralla verkkopankkitunnuksilla ladattuasi sovellukseen, vaikka olisit käyttänyt aiemmin OmaMehiläinen-verkkopalvelua. Jos olet liittänyt lapsesi tai muun perheenjäsenen perheprofiiliisi OmaMehiläinen-verkkopalvelussa, heidän tietonsa näkyvät myös OmaMehiläinen-mobiilisovelluksessa. Voit lisätä perheenjäseniä perheprofiiliisi mobiilisovelluksen ’Omat tiedot’>’Henkilötiedot’ kohdasta syöttämällä liitettävän henkilön henkilötunnuksen.

Miten ilmoittaudun vastaanotolle OmaMehiläinen-mobiilisovelluksella?

Ajanvarauksesi näkyy sovelluksen ’Koti’-näkymän tulevissa tapahtumissa. ’Ilmoittaudu’-painike aktivoituu puoli tuntia ennen varattua aikaa, jolloin voit ilmoittautua vastaanotolle valitsemalla ’Ilmoittaudu’. Sovellus kertoo sinulle myös oikean vastaanottohuoneen ja kerroksen.

En halua notifikaatioita (ilmoituksia) mm. varaamistani ajoista tai valmistuneista tutkimustuloksista suoraan puhelimeni näytölle. Kuinka voin estää nämä?

Sovellus pyytää erikseen lupaa lähettää ilmoituksia suoraan puhelimen näytölle. Jos olet antanut sovellukselle luvan lähettää ilmoituksia ja haluat kieltää ne myöhemmin, voit hallinoida lupia puhelimen ’Asetukset’ kautta.

Onko OmaMehiläinen-mobiilisovellusta turvallista käyttää?

Asiakkaan terveystietoja ei tallenneta laitteen muistiin vaan ne haetaan aina sovelluksen käytön yhteydessä Mehiläisen potilastietojärjestelmästä. Käyttäjään liittyvä tunnistetieto, jonka perusteella tietoja haetaan, on suojattu järjestelmäalustan kehittäjän tarjoamalla tekniikalla. Käyttäjän on huolehdittava, että laite on aina päivitetty viimeisimpään järjestelmäversioon sekä laitteen asianmukaisesta suojaamisesta ulkopuolisilta käyttäjiltä.

Kuinka voin uusia reseptini OmaMehiläinen-sovelluksen kautta?

Voit uusia Mehiläisessä määrättyjä reseptejä ’koti’-valikon ’reseptit’-osion kautta klikkaamalla haluamasi reseptin ’uusi’-painiketta. Voit uusia kerralla useampia reseptejä. Reseptin uusinta maksaa 17,30€. Hinta sisältää kaikki kerralla uusimasi reseptit per henkilö. Reseptin uusimista varten sinun tulee syöttää ’Omat tiedot’-sivulla Kela-korttisi sekä maksukorttisi tiedot. Myös sähköpostiosoite vaaditaan kuittia varten. Lääkäri uusi reseptisi 24 tunnin sisällä. Huomioithan, että kaikkia reseptejä ei voida uusia näkemättä potilasta.

Mikä on Digiklinikka ja missä tilanteissa voin käyttää sitä?

Digiklinikka on palvelu, jossa voit keskustella terveydenhuollon ammattilaisen kanssa ympäri vuorokauden. Lääkärimme ja hoitajamme vastaavat sinulle tunnin kuluessa. Digiklinikalla voit olla yhteydessä ammattilaiseen asiassa kuin asiassa. Me huolehdimme sinusta ja ohjaamme tarvittaessa oikeaan hoitopolkuun, mikäli emme voi auttaa sinua Digiklinikalla. Digiklinikan käyttöä varten sinun tulee syöttää ’Omat tiedot’-sivulla Kela-korttisi sekä maksukorttisi tiedot. Myös sähköpostiosoite vaaditaan kuittia varten. Digiklinikalla lääkärin vastaanotto maksaa 29€ (kela-vähennyksen jälkeen) ja hoitajan vastaanotto 9€. Mikäli emme pysty auttamaan sinua, emme veloita palvelusta.

Jaa