Mehiläisen tehtävänä on 113 vuoden ajan ollut tuottaa terveyttä ja hyvinvointia osana ympäröivää yhteiskuntaa. Tälle perustehtävälle sekä arvoihimme – Tieto ja taito, Välittäminen ja vastuunotto, Kumppanuus ja yrittäjyys sekä Kasvu ja kehitys – pohjautuu myös yritysvastuumme, jonka lähtökohtana on vastuu ja välittäminen ihmisistä ja yhteiskunnasta.
Mehiläisen vastuullisuusohjelma koostuu neljästä liiketoiminnan kannalta kriittisestä osa-alueesta: laatu ja asiakastyytyväisyys, toimialan uudistaminen ja taloudellinen vastuu, henkilöstön hyvinvointi ja hyvä työnantajuus sekä kestävästi kehittyvä toiminta. Toiminnan kaikkia osa-alueita seurataan useilla mittareilla, joiden kehitystä raportoidaan osana vastuullisuusraporttia.
Vuoden 2021 vastuullisuusraportti on Mehiläisen toinen erillinen vastuullisuuskysymyksiin paneutuva vuosikatsaus. Raportissa kerrotaan yhtiön vastuullisuusohjelman etenemisestä ja se noudattaa GRI-raportointiviitekehystä.
Paina tästä avataksesi kuvan isompana
Asiakkaat ja heidän läheisensä voivat luottaa siihen, että hoitomme ja hoivamme on yksilöllistä, sujuvaa, turvallista ja vaikuttavaa. Johdamme tiedolla, pyrimme päivittäin parempaan ja olemme digitaalisen terveydenhuollon rakentaja ja edelläkävijä.
Kasvamme vakaasti, luomme työtä ja viemme suomalaista osaamista kansainvälisille markkinoille. Olemme yritysten ja julkisen sektorin vahva kumppani.
Panostamme työntekijöiden kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin sekä mahdollisuuksiin kehittyä ja loistaa työssään. Tarjoamme monipuolisia urapolkuja ja yrityskulttuurimme kannustaa onnistumaan.
Toimimme kestävästi, avoimesti ja tehokkaasti läpi koko arvoketjun.
Lue lisää Mehiläisen vastuullisuustyöstä vastuullisuusraportistamme.
Mehiläinen edistää osaltaan terveyden ja hyvinvoinnin kasvua panostamalla laadukkaan hoidon ja hoivan kehittämiseen sekä näiden vaikuttavuuden lisäämiseen.
Vaikutamme tavoitteeseen työllistämällä, investoimalla ja luomalla talouskasvua verotuloilla.
Mehiläinen vaikuttaa tavoitteen saavuttamiseen tekemällä investointeja toimintamaissamme, perustamalla uusia hoiva- ja terveydenhuoltoyksiköitä sekä innovoimalla ja kehittämällä hoitoa ja hoivaa.
Yksityisen ja julkisen sektorin välinen yhteistyö on sosiaali- ja terveydenhuollossa erityisen tärkeää, jotta palvelut toimivat yhteiskunnassa asiakkaan ja potilaan kannalta parhaalla mahdollisella tavalla.
Vuosi 2021 oli Mehiläiselle kannattavan kasvun ja kehityksen vuosi, joka toi mukanaan onnistuneen laajentumisen Suomen rajojen ulkopuolelle.
Painikkeita painamalla löydät lisätietoa aiheesta (avaa PDF-tiedoston uuteen välilehteen).
Kuvassa Mehiläisen verojalanjälki 1.1.–31.12.2021 (milj. euroa). Verojalanjälki kuvaa Mehiläisen merkitystä ympäröivälle suomalaiselle yhteiskunnalle verojen ja veronluonteisten maksujen maksajana ja tilittäjänä.
Paina tästä avataksesi kuvan isompana
Veronjalanjälki yhteensä oli 301,6 milj. euroa, josta ulkomaisten yhtiöiden osuus oli 14,1 milj. euroa eli n. 3,9 %. Ulkomaiset yhtiöt ovat Virossa, Ruotsissa ja Saksassa.
Sertifiointi on paitsi kehyksissä oleva dokumentti myös arvostettu merkki käytännön osaamisesta alalla. Se osoittaa yrityksen rakentaneen standardit, asiakasvaatimukset, lainsäädännön velvoitteet sekä organisaation itsensä asettamat tavoitteet täyttävän toimintajärjestelmän käyttöönsä.
Sertifiointi on osoitus yrityksen laatuosaamisesta, sillä yritys osoittaa asiakkailleen ja sidosryhmilleen että:
Löydät reilusti lisätietoa Mehiläisen vastuullisuustyöstä ja siitä, millä keinoin pyrimme parhaaseen mahdolliseen asiakastyytyväisyyteen.
Asiakas- ja potilasturvallisuus
Blogi: Mistä tekijöistä laadukas leikkaustoiminta rakentuu?
Laadun, turvallisuuden ja vaikuttavuuden tunnusluvut