
Mehiläinen Pietarsaari
Services
| Monday 17.11. | 08:00 - 16:00 |
| Tuesday 18.11. | 08:00 - 16:00 |
| Wednesday 19.11. | 08:00 - 16:00 |
| Thursday 20.11. | 08:00 - 16:00 |
| Friday 21.11. | 08:00 - 14:00 |
| Saturday 22.11. | Closed |
| Sunday 23.11. | Closed |
Du kan anmäla dig till mottagningen via OmaMehiläinen -mobilapplikationen, vid självbetjäningsautomaten som finns i väntrummet, eller vid kassan/mottagningsdisken hos servicepersonalen.
Observera att när du besöker Mehiläinen behöver du ha med dig ett giltigt identitetsbevis (identitetskort med foto, pass eller körkort).
Vastaanotolle voi ilmoittautua OmaMehiläinen -mobiilisovelluksella, itseilmoittautumisautomaatilla, joka sijaitsee heti sisääntuloaulassa tai kassa/vastaanottopisteessä palveluneuvojalle.
Huomioithan, että asioidessasi Mehiläisessä tarvitset mukaasi voimassa olevan henkilöllisyystodistuksen (kuvallinen henkilökortti, passi tai ajokortti).
Kassatjänsterna finns i väntrummet.
Observera att när du besöker Mehiläinen behöver du ha med dig ett giltigt identitetsbevis (identitetskort med foto, pass eller körkort).
Du kan bekanta dig med de betalningssätt som används hos Mehiläinen på vår webbplats.
Eventuella fakturareklamationer riktas till:
eller till numret 010 414 0505 (local network rate/mobile charge) (må–fre kl. 8–16).
Kassapalvelut sijaitsevat sisääntuloaulassa.
Huomioithan, että asioidessasi Mehiläisessä tarvitset mukaasi voimassa olevan henkilöllisyystodistuksen (kuvallinen henkilökortti, passi tai ajokortti).
Mehiläisessä käytössä oleviin maksutapoihin voit tutustua verkkosivuillamme.
Mahdolliset laskureklamaatiot osoitetaan: laskutus.info@mehilainen.fi tai numeroon 010 414 0505 (local network rate/mobile charge) (ma-pe 8-16).
Begäran om förnyelse av recept görs via tidsbokningen, i första hand till den läkare som har skrivit ut receptet. Förnyelse av recept utan vårdförhållande sker endast vid mottagningsbesök.
Recept som skrivits ut på Mehiläinen kan även förnyas via OmaMehiläinen-tjänsten.
Reseptin uusimispyynnöt ajanvarauksesta ensisijaisesti lääkemääräyksen tehneelle lääkärille. Reseptin uusinnat ilman hoitosuhdetta vain vastaanotolla.
Mehiläisessä kirjoitetun lääkemääräyksen uusinta myös OmaMehiläinen -palvelun kautta.
Ringbud bokas via kundservicens callcenter till vårdpersonalens telefontider.
Soittopyynnöt asiakaspalvelukeskuksen kautta hoitohenkilöstön soittoajoille.
Tiedustelut Huoleton/Miehen 50+ /Naisen 50+ terveystarkastukseen ohjataan KTSH-soittopyyntölistalle (tarkastukset tehdään toistaiseksi Kokkolan resurssilla).
OmaMehiläinen-tjänsten är det snabbaste och smidigaste sättet att kontrollera dina egna patientuppgifter, undersökningsuppgifter och undersökningsbilder.
Om du vill kan du även få patientuppgifter från Mehiläinens läkar- och diagnostiktjänster i pappersform. Som patientuppgifter kan till exempel patientjournaler från läkarbesök och undersökningsbilder tagna på Mehiläinen, såsom röntgenbilder, lämnas ut.
Läs mer om beställning av patientuppgifter på Mehiläinens webbplats.
OmaMehiläinen-palvelu on nopein ja vaivattomin keino tarkistaa omat potilastiedot, tutkimustiedot ja tutkimuskuvat.
Saat halutessasi Mehiläisen lääkäri- ja diagnostiikkapalveluiden potilastiedot itsellesi myös paperisena. Potilastietoina voidaan toimittaa esimerkiksi lääkärikäyntien potilaskertomukset ja Mehiläisessä otetut tutkimuskuvat, kuten röntgenkuvat.
Lue lisää potilastietojen tilaamisesta Mehiläisen verkkosivuilta.
Mehiläinens patientkontaktperson
Mehiläinens patientkontaktperson ger råd och information till patienten om hans eller hennes rättigheter och hjälper vid behov patienten med att göra en anmälan om misstänkt skada, påminnelse, klagomål eller ersättningsansökan.
Patientkontaktpersonverksamheten vid verksamhetsstället ansvaras av Mehiläinens centrala patientkontaktpersonteam.
Du kan lämna en samtalsbegäran till Mehiläinens centrala patientkontaktpersonteam på numret 010 414 00 (local network rate/mobile charge) eller kontakta oss per e-post på
potilasyhteyshenkilot@mehilainen.fi
Patientombudsmän och socialombudsmän i välfärdsområdena
Från och med början av 2024 har varje välfärdsområde dessutom en patientombudsman och en socialombudsman, som har skyldighet att ge råd och information om patientens rättigheter inom sitt område. Kontaktuppgifter till patientombudsmännen och socialombudsmännen hittar du på ditt eget välfärdsområdes webbplats.
Mehiläisen potilasyhteyshenkilö
Mehiläisen potilasyhteyshenkilö antaa potilaalle neuvoja ja tietoa hänen oikeuksistaan ja avustaa tarvittaessa potilasta vahinkoepäilyn, muistutuksen, kantelun tai korvaushakemuksen teossa.
Toimipisteen potilasyhteyshenkilötoiminnasta vastaa Mehiläisen keskitetty potilasyhteyshenkilötiimi.
Voi jättää soittopyynnön Mehiläisen keskitetylle potilasyhteyshenkilötiimille numerosta 010 414 00 (local network rate/mobile charge) tai voit olla yhteydessä sähköpostitse potilasyhteyshenkilot@mehilainen.fi
Hyvinvointialueiden potilasasiavastaavat ja sosiaaliasiavastaavat
Vuoden 2024 alusta alkaen kullakin hyvinvointialueella on lisäksi potilasasiavastaava ja sosiaaliasiavastaava, joilla on velvollisuus neuvoa ja tiedottaa potilaan oikeuksista alueellaan. Potilasasiavastaavien ja sosiaaliasiavastaavien yhteystiedot löydät oman hyvinvointialueesi kotisivuilta.
Location
Arrival instructions
At Mehiläinen Pietarsaari, you can register in the following ways:
Self-registration kiosks: You can use the self-registration located in the waiting room of the medical center.
OmaMehiläinen app: Through the mobile app, you can conveniently register anywhere before your appointment. However, we recommend registering near the reception room to avoid being called before your arrival. The app allows you to check the exact details of your appointment, including the room number and floor.
Cashier services: Cashier services are located in the waiting room of the medical center.
Mehiläinen Pietarsaari is located in the center, adress is Kanavapuistikko 20. The main entrance to the facility is on Kanavapuistikko 20.
Parking: When arriving by car, the nearest parking garage is located at toriparkki Ludvig. Parking is chargeable. There are also parking options on the streets near the unit.
Accessible parking: There are accessible parking spaces in the parking garage or near the facility.
Arrival by taxi or drop-off: Taxis and accompanier vehicles can stop at street level near the entrance to the unit.
Arrival by public transport: Buses stop within a 300-meter walking distance from Mehiläinen's facility.
Arrival by bicycle: There are parking spaces for bicycles near the unit.
Accessible entrance: The unit has accessible entry through the main entrance at street level. There is an elevator in the parking garage.
Accessible restrooms: The facility has a clearly marked accessible restroom.
Signage: There are clear signs at the entrance and inside the premises.
Lightning: The interior has sufficient and even lighting that does not cause glare.
Waiting area seating: The waiting areas have seats of varying heights and types (low, high, with armrests, and without armrests).
Mobility options: The facility's spaces are mostly accessible, with enough room to move around, for example, with a wheelchair.
Current
The influenza vaccination is an effective way to protect yourself against seasonal influenza.
You can easily book an appointment for an influenza vaccination through our online booking system or by calling our customer service.
People over 60 have the option to choose a high-dose influenza vaccine.
Attention occupational health customers: If you are an occupational health customer, please check with your employer before booking an appointment to ensure that the influenza vaccination is included in your occupational health agreement.
Important: Please do not come for the vaccination if you have a fever or are sick. The vaccination can be administered once you have recovered.
Briefly about the location
Mehiläinen Pietarsaari offers general practitioner and occupational healthcare doctor services, as well as specialist medical services. Our services also include occupational healthcare nurses, physiotherapist, occupational physiotherapist, psychologist, work psychologist as well as laboratory services, all by appointment. We are centrally located along the promenade.
Location doctors and people in charge












Appointment booking by phone and enquiries

The fastest and easiest way to book an appointment is directly through Mehiläinen's online appointment booking service.
Book an appointmentOur phone service is open every day around the clock.
Prices
The price list of doctor's appointments and procedures can be found on the Price lists page.
Go to the price listOccupational health services

The diverse occupational health services Mehiläinen offers to companies are always tailored to the size and needs of the company.
Ask for an offer