
Mehiläinen Pietarsaari
Palvelut
Du kan anmäla dig till mottagningen via OmaMehiläinen -mobilapplikationen, vid självbetjäningsautomaten som finns i väntrummet, eller vid kassan/mottagningsdisken hos servicepersonalen.
Observera att när du besöker Mehiläinen behöver du ha med dig ett giltigt identitetsbevis (identitetskort med foto, pass eller körkort).
Vastaanotolle voi ilmoittautua OmaMehiläinen -mobiilisovelluksella, itseilmoittautumisautomaatilla, joka sijaitsee heti sisääntuloaulassa tai kassa/vastaanottopisteessä palveluneuvojalle.
Huomioithan, että asioidessasi Mehiläisessä tarvitset mukaasi voimassa olevan henkilöllisyystodistuksen (kuvallinen henkilökortti, passi tai ajokortti).
Kassatjänsterna finns i väntrummet.
Observera att när du besöker Mehiläinen behöver du ha med dig ett giltigt identitetsbevis (identitetskort med foto, pass eller körkort).
Du kan bekanta dig med de betalningssätt som används hos Mehiläinen på vår webbplats.
Eventuella fakturareklamationer riktas till:
eller till numret 010 414 0505 (pvm/mpm) (må–fre kl. 8–16).
Kassapalvelut sijaitsevat sisääntuloaulassa.
Huomioithan, että asioidessasi Mehiläisessä tarvitset mukaasi voimassa olevan henkilöllisyystodistuksen (kuvallinen henkilökortti, passi tai ajokortti).
Mehiläisessä käytössä oleviin maksutapoihin voit tutustua verkkosivuillamme.
Mahdolliset laskureklamaatiot osoitetaan: laskutus.info@mehilainen.fi tai numeroon 010 414 0505 (pvm/mpm) (ma-pe 8-16).
Begäran om förnyelse av recept görs via tidsbokningen, i första hand till den läkare som har skrivit ut receptet. Förnyelse av recept utan vårdförhållande sker endast vid mottagningsbesök.
Recept som skrivits ut på Mehiläinen kan även förnyas via OmaMehiläinen-tjänsten.
Reseptin uusimispyynnöt ajanvarauksesta ensisijaisesti lääkemääräyksen tehneelle lääkärille. Reseptin uusinnat ilman hoitosuhdetta vain vastaanotolla.
Mehiläisessä kirjoitetun lääkemääräyksen uusinta myös OmaMehiläinen -palvelun kautta.
Ringbud bokas via kundservicens callcenter till vårdpersonalens telefontider.
Soittopyynnöt asiakaspalvelukeskuksen kautta hoitohenkilöstön soittoajoille.
OmaMehiläinen-tjänsten är det snabbaste och smidigaste sättet att kontrollera dina egna patientuppgifter, undersökningsuppgifter och undersökningsbilder.
Om du vill kan du även få patientuppgifter från Mehiläinens läkar- och diagnostiktjänster i pappersform. Som patientuppgifter kan till exempel patientjournaler från läkarbesök och undersökningsbilder tagna på Mehiläinen, såsom röntgenbilder, lämnas ut.
Läs mer om beställning av patientuppgifter på Mehiläinens webbplats.
OmaMehiläinen-palvelu on nopein ja vaivattomin keino tarkistaa omat potilastiedot, tutkimustiedot ja tutkimuskuvat.
Saat halutessasi Mehiläisen lääkäri- ja diagnostiikkapalveluiden potilastiedot itsellesi myös paperisena. Potilastietoina voidaan toimittaa esimerkiksi lääkärikäyntien potilaskertomukset ja Mehiläisessä otetut tutkimuskuvat, kuten röntgenkuvat.
Lue lisää potilastietojen tilaamisesta Mehiläisen verkkosivuilta.
Mehiläinens patientkontaktperson
Mehiläinens patientkontaktperson ger råd och information till patienten om hans eller hennes rättigheter och hjälper vid behov patienten med att göra en anmälan om misstänkt skada, påminnelse, klagomål eller ersättningsansökan.
Patientkontaktpersonverksamheten vid verksamhetsstället ansvaras av Mehiläinens centrala patientkontaktpersonteam.
Du kan lämna en samtalsbegäran till Mehiläinens centrala patientkontaktpersonteam på numret 010 414 00 (pvm/mpm) eller kontakta oss per e-post på
potilasyhteyshenkilot@mehilainen.fi
Patientombudsmän och socialombudsmän i välfärdsområdena
Från och med början av 2024 har varje välfärdsområde dessutom en patientombudsman och en socialombudsman, som har skyldighet att ge råd och information om patientens rättigheter inom sitt område. Kontaktuppgifter till patientombudsmännen och socialombudsmännen hittar du på ditt eget välfärdsområdes webbplats.
Mehiläisen potilasyhteyshenkilö
Mehiläisen potilasyhteyshenkilö antaa potilaalle neuvoja ja tietoa hänen oikeuksistaan ja avustaa tarvittaessa potilasta vahinkoepäilyn, muistutuksen, kantelun tai korvaushakemuksen teossa.
Toimipisteen potilasyhteyshenkilötoiminnasta vastaa Mehiläisen keskitetty potilasyhteyshenkilötiimi.
Voi jättää soittopyynnön Mehiläisen keskitetylle potilasyhteyshenkilötiimille numerosta 010 414 00 (pvm/mpm) tai voit olla yhteydessä sähköpostitse potilasyhteyshenkilot@mehilainen.fi
Hyvinvointialueiden potilasasiavastaavat ja sosiaaliasiavastaavat
Vuoden 2024 alusta alkaen kullakin hyvinvointialueella on lisäksi potilasasiavastaava ja sosiaaliasiavastaava, joilla on velvollisuus neuvoa ja tiedottaa potilaan oikeuksista alueellaan. Potilasasiavastaavien ja sosiaaliasiavastaavien yhteystiedot löydät oman hyvinvointialueesi kotisivuilta.
Ma-To 8-16
Pe 8-14
Sijainti
Saapumisohjeet
Mehiläisen Pietarsaaren toimipisteessä voit ilmoittautua seuraavilla tavoilla:
Itseilmoittautumisautomaatit: Voit käyttää itseilmoittautumisautomaattia, joka sijaitsee lääkärikeskuksen sisääntuloaulassa.
OmaMehiläinen-mobiilisovellus: Mobiilisovelluksen kautta voit ilmoittautua kätevästi missä tahansa ennen vastaanottoa. Suosittelemme kuitenkin tekemään ilmoittautumisen vastaanottohuoneen läheisyydessä, jotta sinua ei kutsuta ennen paikalle saapumistasi. Sovelluksesta voit tarkistaa varatun ajan tarkat tiedot, mm. vastaanottohuoneen numeron ja kerroksen, jossa huone sijaitsee.
Kassapalvelut: Kassapalvelut sijaitsevat yksikön sisääntuloaulassa.
Mehiläinen Pietarsaari sijaitsee kekustassa, osoitteessa Kanavapuistikko 20. Toimipisteen pääsisäänkäynti sijaitsee kävelykadun varrella, katutasolla.
Pysäköinti: Autolla saapuessa lähin pysäköintihalli on toriparkki Ludvig, pysäköinti maksullinen. Toimipisteen läheisyydessä, katujen varrella on myös pysäköintimahdollisuuksia.
Esteetön pysäköinti: Parkkihallissa ja toimipisteen läheisyydessä on esteettömiä pysäköintipaikkoja.
Taksilla tai saattajan autolla saapuminen: Taksin ja saattajan auton on mahdollista pysähtyä katutasoon, toimipisteen sisäänkäynnin läheisyyteen.
Julkisilla kulkuneuvoilla saapuminen: Bussit pysähtyvät 300 metrin kävelymatkan päässä Mehiläisen toimipisteestä.
Pyörällä saapuminen: Toimipisteen läheisyydessä on pysäköintipaikat polkupyörille.
Sisäänkäynnin esteettömyys: Lääkärikeskukseen pääsee esteettömästi kauppakeskusken kautta. Sisäänkäynnillä ei ole portaita. Parkkihallista on esteetön pääsy hissille, jonka kautta pääsee Mehiläisen tiloihin.
Esteettömät wc-tilat: Toimipisteessä on esteetön wc-tila, joka on selkeästi merkitty.
Opasteet: Sisäänkäynnillä ja sisätiloissa on selkeät opasteet.
Valaistus: Sisätiloissa on riittävä ja tasainen valaistus, joka ei häikäise.
Odotustilojen istuimet: Odotustiloissa on erikorkuisia ja erilaisia istuimia (matalia, korkeita, käsinojallisia ja käsinojattomia).
Liikkumismahdollisuudet: Toimipisteen tilat ovat pääosin esteettömiä ja niissä on riittävästi tilaa liikkua esimerkiksi pyörätuolilla.
Toimipisteen esittely
Mehiläinen Pietarsaari tarjoaa yleislääkäri- ja työterveyslääkäripalveluja sekä erikoislääkäripalveluja. Työterveyshoitajat, fysioterapeutti, työfysioterapeutti psykologi, työpsykologi ja laboratorio palvelevat ajanvarauksella.
Sijaitsemme keskeisellä paikalla Pietarsaaren keskustassa, kävelykadun varrella.
Toimipisteen asiantuntijat ja vastuuhenkilöt


Ajanvaraus puhelimitse ja tiedustelut

Ajanvaraus onnistuu nopeiten ja helpoiten suoraan Mehiläisen verkkoajanvarauksen kautta.
Varaa aikaPuhelinpalvelumme on auki joka päivä vuorokauden ympäri.
Hinnasto
Lääkärikäyntien ja toimenpiteiden hinnasto löytyy Hinnastot-sivulta.
Siirry hinnastoonTyöterveyspalvelut

Mehiläisen yrityksille tarjoamat monipuoliset työelämäpalvelut räätälöidään aina yrityksen koon ja tarpeiden mukaan.
Pyydä tarjous