

Mehiläinen on DNA:n tukena arjessa ja strategiassa
Työterveyspalvelut ovat DNA:lle merkittävä osa hyvinvoinnin tukemista
DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Yrityksessä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomen, ja asiakkaita palvellaan myös yli 60 myymälässä. DNA:lle ihmiset ovat toiminnan keskiössä – sekä asiakkaat että oma henkilöstö.
Työhyvinvointi on DNA:lle kriittinen asia. Yrityksen strateginen tavoite on olla paras paikka tehdä töitä ja oppia. Tätä tavoitetta tuetaan työnantajalupauksella, joka kiteytyy inhimilliseen ja omanlaiseen DNA:han. Johtaminen halutaan toteuttaa inhimillisesti, ja työelämä nähdään kokonaisuutena, jossa työ ja vapaa-aika tasapainottavat toisiaan.
Työterveyspalvelut ovat merkittävä osa hyvinvoinnin tukemista. DNA:lla arvostetaan erityisesti Mehiläisen kokonaisvaltaista, ennaltaehkäisevää ja nopeaa palvelua. Yhteistyössä panostetaan siihen, että henkilöstö saa nopeasti apua jokapäiväisiin haasteisiin, mutta samalla rakennetaan kestävää hyvinvointia pitkällä aikavälillä.
DNA ja Mehiläinen ovat tehneet yhteistyötä pitkään. Vastuuhenkilöiden pysyvyys ja yhteisesti hioutuneet prosessit ovat mahdollistaneet tehokkaan ja joustavan yhteistyön. Palveluiden kehittämisessä kuullaan myös henkilöstöä: palautetta kerätään aktiivisesti, ja sen pohjalta toimintaa parannetaan.
– DNA:lle ennaltaehkäisevä toiminta on "kaiken A ja O". Sen avulla voidaan estää pitkäaikaisia sairauksia ja työkyvyttömyyksiä. Tuloksia mitataan esimerkiksi sairauspoissaoloilla, mutta keskeisintä on pitkäjänteinen ja strateginen yhteistyö, jossa molemmat osapuolet ovat aktiivisia, sanoo DNA Oy:n henkilöstöjohtaja Marko Rissanen.
Referenssi julkaistu 4/2025.