
Välfärdsområden
Vi erbjuder ett brett och högkvalitativt nationellt servicenätverk som är anpassat efter välfärdsområdenas behov. Vi upprätthåller hög kvalitet och följer upp vårdens effektivitet.
Tjänster för välfärdsområden
Mehiläinen erbjuder välfärdsområden ett nationellt servicenätverk samt högkvalitativa tjänster och verksamhetsmodeller som motsvarar deras behov, med över 100 års erfarenhet.
- Strategiska partnerskap på finska
- Primärvårdstjänster på finska
- Specialiserad sjukvård på finska
- Hemtjänster på finska
- Digitala tjänster på finska
- Boendetjänster för åldringar på finska
- Rehabiliteringstjänster på finska
- Barnskyddstjänster på finska
- Psykisk hälsa och missbrukstjänster på finska
- Tjänster för personer med funktionsnedsättning på finska
Nyckeltal
- 77Internationellt använd rekommendationsindex (NPS) för offentliga hälsotjänster
- 334 000Befolkningsansvar för primärvårdens verksamhet
- 1,5 miljonerPrimärvårdsåtgärder inom offentlig hälso- och sjukvård årligen
- 952 000Kundbesök inom hem- och vårdtjänster
- 19Jourpunkter (delvis eller helt)
- 8 600Invånare i boendeserviceenheter
Aktuellt
Utforska våra referenser, podcaster och bloggar om tillgänglighet, kostnadseffektivitet och digitalisering av tjänster på finska.
Diskussion om social-, hälso- och sjukvård – fräscht och tankeväckande
I SuomiSote-podden diskuteras de stora frågorna inom social-, hälso- och sjukvård: snabb tillgång till vård, tillräcklig finansiering, säkerhet, artificiell intelligens och digitalisering samt organiseringen av tjänsteproduktionen.
Taika AI-applikationen revolutionerar dokumentationen inom hälso- och sjukvården i Finland och utomlands
AI-applikationen Taika är inte bara ett dokumentationsverktyg utan en intelligent assistent som hjälper till att minska tiden som går åt till dokumentation.
Icke-brådskande tandvård som partner till Helsingfors stad
Mehiläinen har sedan början av 2023 tillhandahållit icke-brådskande tandvård för patienter hos Helsingfors stad vid tandklinikerna i Åggelby och Svedängen.
Betydande ökning i läkararbetets produktivitet hos Harjun Terveys
Harjun Terveys Oy är ett samföretag mellan Mehiläinen och Päijänne-Tavastlands välfärdsområde, som ansvarar för social- och hälsovårdscentertjänster i Lahtis, Kärkölä, Itis och Hartola.
Minskning av vårdskulden genom samarbete mellan offentlig och privat sektor i Egentliga Tavastland
Egentliga Tavastlands välfärdsområde var tvunget att minska sin icke-brådskande kirurgiska verksamhet på grund av coronapandemin. Utmaningen löstes genom att Egentliga Tavastlands välfärdsområdes läkare utförde operationer på Mehiläinens sjukhus i Tavastehus, medan Mehiläinen tillhandahöll alla andra nödvändiga tjänster.
Digipalveluilla sujuvuutta Päijät-Soten terveyspalveluihin
Digipalveluiden käyttöönotto on jo helpottanut palveluiden saatavuutta, keventänyt henkilökunnan työpaineita ja pitänyt kustannukset kurissa sotealueella.
Poikkeuksellisen hyvä hinta-laatusuhde Tampereen Mehiläisen terveysasemilla
Panostaminen suorituksen johtamiseen, resurssien oikeudenmukaiseen käyttöön sekä prosessien luominen yhteistyössä koko henkilökunnan kanssa ovat auttaneet pitämään lääkäreiden vastaanottojonot kaupungin lyhimpinä.
Hoidon Tarpeen Ratkaisulla nopeaa helpotusta hoidon saatavuuteen
Mehiläisen Etälääketieteen keskus vastaa perusterveydenhuollon kasvavaan resurssipulaan tarjoamalla joustavia etäpalveluita. Lääkärivetoinen tiimi ratkaisee potilaan terveyshuolen kokonaisvaltaisesti tai aloittaa hoidon viiveettä jo ensimmäisessä kontaktissa.
Tekoälyapuri Taika tehostaa lääkärin työtä ja potilaalle jää enemmän aikaa
Mehiläisen yksityisten terveyspalveluiden puolella pilottikäytössä oleva Taika kuuntelee lääkärin ja potilaan välisen keskustelun ja laatii sen pohjalta ehdotuksen potilaskertomukseen tallennettavasta tekstistä.
Våra tjänster är uppskattade
Vi ber våra kunder om feedback efter deras besök. Feedbacken används för att beräkna det internationellt erkända rekommendationsindexet (NPS). Indexet baseras på över 1 000 feedbacksvar under de senaste 7 dagarna.
Vi mäter kundupplevelsen med hjälp av rekommendationsindexet NPS (Net Promoter Score). NPS-värdet visar kundlojalitet och kan vara vilket tal som helst mellan -100 och +100. Ett NPS-index anses vara utmärkt när det överstiger 50. NPS-mätningen är en del av Mehiläinens kvalitetssystem.
Vill du diskutera våra tjänster?
Lämna en kontaktförfrågan så kontaktar våra experter dig. Du kan också själv kontakta kontaktpersonen i ditt område.