Henkilökohtainen apu
Kotipalvelu Mehiläisen tehtävänä on itsenäisen elämän tukeminen. Kotipalvelu Mehiläisellä on lähes 10 vuoden kokemus henkilökohtaisen avun palvelun tuottamisesta.
Henkilökohtainen apu tarkoittaa avustamista päivittäisissä toiminnoissa, esim. opiskelussa, työnteossa tai vaate- ja ruokahuollossa.
Kotipalvelu Mehiläisessä asiakkaidemme tyytyväisyys henkilökohtaisen avun palveluun ja sen laatuun on meille ensiarvoisen tärkeää. Asiakastyytyväisyystutkimuksen perusteella asiakkaamme ovat erittäin tyytyväisiä tarjoamaamme henkilökohtaisen avun palveluun.
Kotipalvelu Mehiläisessä työskentelee kuukausittain reilusti yli tuhat motivoitunutta ja perehdytettyä avustuspalvelun ja hoitoalan ammattilaista. Työntekijärekisterissämme on kokonaisuudessaan noin 2200 ammattilaista.
95 %
Asiakkaistamme pitää avustajamme antamaa palvelua laadukkaana, ystävällisenä ja luotettavana.
9/10
Asiakkaistamme suosittelee palveluamme ystävälleen tai läheiselleen.
Palveluseteliasiakkaat
Palveluseteliasiakkaan palvelut käynnistyvät aina asiakaskartoituksella. Kartoituksella käydään läpi asiakkaan palveluntarve, toiveet avun ajankohdasta sekä henkilökohtaisesta avustajasta.
Laadukkaan palvelun takaamiseksi kunnioitamme jokaisessa tilanteessa henkilökohtaisen avun tarvitsijan itsemääräämisoikeutta.
Palveluseteliasiakkaiden päivystysnumero 010 321 1320 (pvm/mpm) avoinna ma-su klo 6.00–23.00.
Pyrin aina toimimaan itsenäisesti, ja henkilökohtainen avustajani tukee minua tässä. Minulla on ollut Kotipalvelu Mehiläisestä erittäin hyviä avustajia, joihin olen ollut tyytyväinen. Kun avustajan kanssa löytää luottamuksen ja yhteistoiminta pelaa, niin homma toimii. Ja jos tarve tulee, saan aina yhteyden Mehiläiseen. -Vesa, 44
Mitä on henkilökohtainen apu?
Henkilökohtainen apu on asiakkaan avustamista päivittäisissä asioissa, joista hän ei ilman apua pystyisi suoriutumaan. Henkilökohtainen apu on vammaispalveluiden myöntämää tukea ja on käyttäjilleen täysin maksutonta. Henkilökohtaisen avustajan työpaikka on asiakkaan koti.
Henkilökohtainen avustaminen voi tarkoittaa esimerkiksi avustamista päivittäisissä arjen toiminnoissa, kuten
- opiskelussa
- työnteossa
- pukeutumisessa
- peseytymisessä
- vaate- ja ruokahuollossa
- tai kevyissä kodinhoidollisissa tehtävissä kuten siivouksessa.
Tukea saa myös liikunnan harrastamiseen, kodinhoitoon tai esimerkiksi ystävien tapaamiseen.
Vaikka henkilökohtainen apu ei pääsääntöisesti ole hoito- tai hoivatyötä, henkilökohtainen avustaja voi huolehtia tarpeen vaatiessa myös pienistä itsehoidollisista tehtävistä, kuten peseytyminen.
Kenelle henkilökohtainen apu on tarkoitettu?
- Henkilökohtaisen avun palvelut on tarkoitettu kaikille asiakasryhmille.
- Palveluissamme huomioidaan aina jokaisen asiakkaan yksilölliset tarpeet ja toiveet.
- Asiakkaana saat päättää kuka sinua avustaa.
- Asiakkaan itsemääräämisoikeus on meille erittäin tärkeää.
Palvelut käynnistyvät aina asiakaskartoituksella. Kartoituksella käydään läpi asiakkaan palveluntarve, toiveet avun ajankohdasta sekä henkilökohtaisesta avustajasta. Pyrimme aloittamaan asiakkaan palvelun mahdollisimman pian, jopa viikon kuluessa.
Apua ja tukea asiakaspalvelustamme
Asiakaspalvelumme on avoinna vuoden jokaisena päivänä kello 6.00–23.00. Kattava asiakaspalvelu palvelee asiakkaitamme akuuteissa ja muuttuvissa elämäntilanteissa numerossa 010 321 1320. (pvm/mpm)
Miten voit saada henkilökohtaisen avustajan Mehiläiseltä?
Jos haluat lisätietoa Kotipalvelu Mehiläisen henkilökohtaisista avustajista ja henkilökohtaisen avun palveluista tai sinulle on myönnetty palveluseteli, voit ottaa yhteyttä sähköpostitse kotipalvelu@mehilainen.fi tai puhelimitse 010 321 1320 (pvm/mpm) avoinna ma-su klo 6.00–23.00.
Henkilökohtaisen avustajan uratarina
Töihin henkilökohtaiseksi avustajaksi
Kiinnostaako työ henkilökohtaisena avustajana? Meillä pääset hyödyntämään ja kehittämään ammattitaitoasi sekä tekemään aidosti merkityksellistä työtä. Vahvuuksiamme ovat esihenkilötyö sekä työyhteisömme yhteishenki.
Tutustu avoimiin työpaikkoihin