Korvatulehdukset
Julkaistu: 
To 19.5.2016 klo 12:00

Mehiläisen lastensuojelupalveluja tuottava tytäryhtiö Familar Oy on yrityskaupassa hankkinut 100 % omistusosuuden MilaPro Oy:stä. Familarin ja MilaPron yhdistyessä Suomeen syntyy osaamiseltaan ja monipuolisuudeltaan johtava yksityinen lastensuojelualan palveluntuottaja, joka työllistää noin 1000 ammattilaista.

MilaPro on laadukkaita ja asiantuntevia lastensuojelu- ja mielenterveyspalveluita tuottava yritys, jonka tarjonta kattaa kaikki lastensuojelupalvelut avopalveluista vaativan tason erityisyksiköihin saakka. MilaProhon kuuluva Suomen Perhehoitopalvelut on valtakunnallisesti merkittävä tuetun perhehoidon toimija. Lastensuojelupalvelujen ohella MilaPro tuottaa myös muita hyvinvointiin liittyviä palveluja kuten asumisen tukipalveluja, työllistämistä tukevia palveluja ja neuropsykiatrista valmennusta.

"Laadukkaana, monipuolisena ja vastuullisena palveluntuottajana alalla tunnettu MilaPro oli meille ensisijainen vaihtoehto, kun mietimme, mikä yritys parhaiten sopisi yhteen Familarin kanssa ja mahdollistaisi palvelujen kehittämisen parhaillaan käynnissä olevassa valtakunnallisessa sosiaali- ja terveydenhuollon murrosvaiheessa. MilaPron mukaantulon myötä pystymme jatkossa tarjoamaan kokonaisvaltaisen lastensuojelun palveluvalikoiman ja hoitoketjun useimmissa maakunnissa.", toteaa Familarin toimitusjohtaja Harri Pomell.

"MilaPron tavoitteena on ollut kehittää mahdollisimman toimivia ja vaikuttavia keinoja syrjäytymisvaarassa olevien lasten ja nuorten, sekä perheiden auttamiseksi. Uskomme, että osana Familaria ja Mehiläistä pystymme tarjoamaan tätä yhteistä tavoitetta tukevia entistä monipuolisempia ja laadukkaampia kokonaisuuksia kunta-asiakkaillemme", kommentoi MilaPron perustajiin kuuluva toimitusjohtaja Mika Ingi. "Olemme myös vakuuttuneita siitä, että osana isompaa kokonaisuutta pystymme paremmin turvaamaan työpaikat ja toiminnan jatkuvuuden SOTE-uudistuksen muokatessa koko toimialaa", jatkaa Ingi.

MilaPron henkilöstö jatkaa vanhoina työntekijöinä eikä yritysjärjestely vaikuta hoidossa oleviin asiakkaisiin tai asiakassuhteisiin.

Jaa