LähiTapiolan vakuutusasiakkaana Mehiläisessä
Voit varata ajan vastaanotolle, tulla päivystykseen tai asioida Digiklinikalla. Voit hakea suorakorvausluvan helposti verkkoajanvarauksen tai Digiklinikka-asioinnin yhteydessä.
Näin asioit Mehiläisessä
Verkkoajanvaraus: Voit varata ajan suoraan verkkoajanvarauksesta. Suoralaskutusluvan hakeminen onnistuu suoraan verkkoajanvarauksessa.
Digiklinikka 24/7: Saat apua nopeasti ilman ajanvarausta OmaMehiläinen-palvelussa toimivan Digiklinikan kautta. Voit hakea suoralaskutuslupaa suoraan Digiklinikalla.
Päivystys: Voit asioida helposti myös tapaturmapäivystyksissämme.
Asiakaspalvelu: Voit myös varata ajan asiakaspalvelustamme numerosta 010 414 00 (pvm/mpm) ympäri vuorokauden. Mainitse ajanvarauksen yhteydessä, että olet LähiTapiolan vakuutusasiakas.
Suoralaskutusluvan hakeminen
LähiTapiolan Terveysvakuutuksen sairauskulu- tai tapaturmavakuutusasiakkaana voit hakea suoralaskutuslupaa Mehiläisessä asioinnin yhteydessä. Suoralaskutusluvan hakeminen onnistuu helposti sekä verkkoajanvarauksessa että Digiklinikan etävastaanotolla.
Asiointi verkkoajanvarauksessa
Suoralaskutusluvan hakeminen onnistuu, kun valitset ajanvarauksen yhteydessä maksajaksi vakuutusyhtiön.
Ajanvarauksen yhteydessä sinut ohjataan LähiTapiolan palveluun, jossa täytät muutaman lisätiedon ja haet suoralaskutuslupaa. Saat heti tiedon suoralaskutusluvasta ja muista asiointiin liittyvistä ehdoista. Tämän jälkeen palaat takaisin Mehiläisen palveluun ja voit jatkaa asiointiasi valitsemallasi tavalla.
Asiointi Digiklinikalla
Lisää vakuutusyhtiösi tiedot OmaMehiläiseen (Minä > Omat tiedot > Vakuutusyhtiö).
Jos asioit perheliitoksella toisen henkilön puolesta, tulee vakuutusyhtiö lisätä hänen omiin tietoihinsa.
Ennen asiointia sinut ohjataan LähiTapiolan palveluun, jossa täytät muutaman lisätiedon ja haet suoralaskutuslupaa. Saat heti tiedon suoralaskutusluvasta ja muista asiointiin liittyvistä ehdoista. Tämän jälkeen palaat takaisin Mehiläisen palveluun ja voit jatkaa asiointiasi valitsemallasi tavalla.
Usein kysyttyä LähiTapiolan vakuutusasioinnista Mehiläisessä
Mikäli sinulla on LähiTapiolan Terveysvakuutuksen sairaus- tai tapaturmavakuutus, ja sairastut tai tapaturma yllättää, voit hakea suoralaskutuslupaa ennen ajan varaamista verkkoajanvarauksesta tai asioidessasi Digiklinikalla. Suoralaskutuslupa on mahdollista saada, kun vakuutuksen omavastuu on peritty.
Isompiin tutkimuksiin ja toimenpiteisiin Mehiläisen lääkäri lähettää maksusitoumuspyynnön LähiTapiolaan. Kun maksusitoumuspyyntö on käsitelty, saat tiedon LähiTapiolasta.
Kyllä, LähiTapiolan suoralaskutuslupa käy kaikissa Mehiläisen toimipisteissä Suomessa.
Kiireellisissä tapauksissa ota yhteyttä Mehiläisen tapaturmapäivystykseen tai soita hätänumeroon 112. Voit hakea LähiTapiolan suoralaskutuslupaa tapaturmapäivystyskäynnille, mikäli varaat ajan.
Useimmiten kyllä. LähiTapiolan vakuutus kattaa yleensä myös laboratorio- ja kuvantamistutkimukset. Tarkista aina vakuutusehtosi tai keskustele LähiTapiolan asiakaspalvelun kanssa ennen tutkimuksiin hakeutumista.
Varaa aika erikoislääkärille Mehiläisen kautta ja mainitse, että olet LähiTapiolan vakuutusasiakas.
LähiTapiolan asiakkaana voit hakea suoralaskutuslupaa ennen ajan varaamista Mehiläisen ajanvarauksesta tai Digiklinikalta.
Palvelu on käytössäsi, kun sinulla on LähiTapiolan Terveysvakuutuksen sairauskulu- tai tapaturmavakuutus, jossa vakuutuksenottajana on yksityishenkilö.
LähiTapiolan asiakkaana voit hakea suoralaskutuslupaa ennen ajan varaamista Mehiläisen verkkoajanvarauksesta tai Digiklinikalta.
Maksa lääkärikäynti itse ja hae korvausta LähiTapiolan verkkopalvelun kautta.
Tarkista vakuutuksesi kattavuus LähiTapiolan verkkopalvelusta tai ota yhteyttä vakuutusyhtiön asiakaspalveluun ennen palvelun käyttöä.
Saat terveysneuvontaa sairaanhoitajalta TerveysHelpistä soittamalla arkisin klo 08.00-17.00 numeroon 020 61000.