LähiTapiolan vakuutusasiakkaana Mehiläisessä
Voit varata ajan vastaanotolle, tulla päivystykseen tai asioida Digiklinikalla. Voit hakea suorakorvausluvan helposti verkkoajanvarauksen tai Digiklinikka-asioinnin yhteydessä.
Näin asioit Mehiläisessä
Verkkoajanvaraus: Voit varata ajan suoraan verkkoajanvarauksesta. Suoralaskutusluvan hakeminen onnistuu suoraan verkkoajanvarauksessa.
Digiklinikka 24/7: Saat apua nopeasti ilman ajanvarausta OmaMehiläinen-palvelussa toimivan Digiklinikan kautta. Voit hakea suoralaskutuslupaa suoraan Digiklinikalla.
Päivystys: Voit asioida helposti myös tapaturmapäivystyksissämme.
Asiakaspalvelu: Voit myös varata ajan asiakaspalvelustamme numerosta 010 414 00 (pvm/mpm) ympäri vuorokauden. Mainitse ajanvarauksen yhteydessä, että olet LähiTapiolan vakuutusasiakas.
Suoralaskutusluvan hakeminen
LähiTapiolan asiakkaana voit hakea suoralaskutuslupaa Mehiläisessä asioinnin yhteydessä, jolloin sinun ei tarvitse käyttää käyntiin omaa rahaa. Suoralaskutusluvan hakeminen onnistuu helposti sekä verkkoajanvarauksessa että Digiklinikan etävastaanotolla.
Asiointi verkkoajanvarauksessa
Suoralaskutusluvan hakeminen onnistuu, kun valitset ajanvarauksen yhteydessä maksajaksi vakuutusyhtiön.
Ajan varauksen jälkeen sinut ohjataan LähiTapiolan järjestelmään, jossa täytät suoralaskutusluvan hakemuksen. Saat heti tiedon suoralaskutusluvasta ja muista asiointiin liittyvistä ehdoista. Tämän jälkeen palaat takaisin Mehiläisen palveluun ja voit jatkaa asiointiasi valitsemallasi tavalla.
Asiointi Digiklinikalla
Lisää vakuutusyhtiösi tiedot OmaMehiläiseen (Minä > Omat tiedot > Vakuutusyhtiö).
Jos asioit perheliitoksella toisen henkilön puolesta, tulee vakuutusyhtiö lisätä hänen omiin tietoihinsa.
Ajan varaamisen jälkeen sinut ohjataan LähiTapiolan järjestelmään, jossa täytät suoralaskutusluvan hakemuksen. Saat heti tiedon suoralaskutusluvasta ja muista asiointiin liittyvistä ehdoista. Tämän jälkeen palaat takaisin Mehiläisen palveluun ja voit jatkaa asiointiasi valitsemallasi tavalla.
Usein kysyttyä LähiTapiolan vakuutusasioinnista Mehiläisessä
LähiTapiolan asiakkaana voit hakea suoralaskutuslupaa eli suoralaskutusta ennen ajan varaamista.
- Mikäli sinulla on LähiTapiolan terveysvakuutus ja sairastut tai tapaturma yllättää, voit hakea suoralaskutuslupaa ennen ajan varaamista verkkoajanvarauksesta tai asioidessasi Digiklinikalla. Suoralaskutusluvan saatuasi sinun ei tarvitse käyttää omaa rahaa. Suoralaskutuslupa on mahdollista saada, kun vakuutuksen omavastuu on peritty.
Tarvittaessa pyydä maksusitoumusta LähiTapiolalta ennen käyntiäsi. Maksusitoumus voidaan toimittaa suoraan Mehiläiseen.
Kyllä, LähiTapiolan vakuutus kattaa palvelut kaikissa Mehiläisen toimipisteissä Suomessa.
Kiireellisissä tapauksissa ota yhteyttä Mehiläisen tapaturmapäivystykseen tai soita hätänumeroon 112. Voit myös käyttää LähiTapiolan vakuutusta päivystyskäynneillä Mehiläisessä.
Useimmiten kyllä. LähiTapiolan vakuutus kattaa yleensä myös laboratorio- ja kuvantamistutkimukset. Tarkista aina vakuutusehtosi tai keskustele LähiTapiolan asiakaspalvelun kanssa ennen tutkimuksiin hakeutumista.
Varaa aika erikoislääkärille Mehiläisen kautta ja mainitse, että olet LähiTapiolan vakuutusasiakas.
LähiTapiolan asiakkaana voit hakea suoralaskutuslupaa ennen ajan varaamista Mehiläisen ajanvarauksesta tai Digiklinikalta.
Voit seurata korvaushakemuksesi käsittelyn etenemistä LähiTapiolan verkkopalvelussa tai ottamalla yhteyttä vakuutusyhtiön asiakaspalveluun.
Jos sinulla on voimassa oleva maksusitoumus, Mehiläinen laskuttaa palvelut suoraan LähiTapiolalta. Muussa tapauksessa sinun tulee itse hakea korvausta LähiTapiolalta toimittamalla tarvittavat kuitit ja dokumentit.
LähiTapiolan asiakkaana voit hakea suoralaskutuslupaa ennen ajan varaamista Mehiläisen verkkoajanvarauksesta tai Digiklinikalta.
Säilytä kaikki tositteet ja lähetä ne korvaushakemuksen liitteenä LähiTapiolaan. Hakemuksen voit tehdä LähiTapiolan verkkopalvelussa tai lähettämällä tarvittavat asiakirjat postitse.
Tarkista vakuutuksesi kattavuus LähiTapiolan verkkopalvelusta tai ota yhteyttä vakuutusyhtiön asiakaspalveluun ennen palvelun käyttöä.
TerveysHelppi on LähiTapiolan asiakkaille tarjottava etäpalvelu, joka mahdollistaa terveysneuvonnan ja -palveluiden saamisen puhelimitse tai mobiilisovelluksen kautta.
Lataa TerveysHelppi-sovellus älypuhelimeesi sovelluskaupastasi tai käytä palvelua verkkosivujen kautta.
TerveysHelpin kautta voit myös varata aikoja Mehiläisen vastaanotoille, uusia reseptejä tai saada ohjeita jatkohoitoon.
Jos sinulle on määrätty hoitoa tai tutkimuksia Mehiläisessä, voit käyttää TerveysHelppiä myös hoitoon liittyvien kysymysten selvittämiseen ja jatkohoidon suunnitteluun.
TerveysHelppi on käytettävissäsi ympäri vuorokauden, ja se tarjoaa nopean tavan saada apua terveysasioissa. Palvelu on LähiTapiolan asiakkaille maksuton, ja se on osa vakuutuksen tarjoamia etuja.