Terveydenhuollon palveluita tarjoavalla organisaatiolla on oltava potilasta avustava potilasasiamies, joka

  • auttaa ja neuvoo potilaslain soveltamiseen liittyvissä asioissa
  • tiedottaa potilaan oikeuksista ja asemasta
  • neuvoo ja tarvittaessa avustaa muistutuksen tai potilasvahinkoilmoituksen tekemisessä
  • edistää muilla tavoin potilaan oikeuksien toteutumista

Potilasasiamies ei ota kantaa potilaan lääketieteellisiin hoitopäätöksiin eikä siihen, onko hoidossa tapahtunut virhe tai vahinko.

Jokaisessa Mehiläisen toimipisteessä toimii nimetty potilasasiamies, jonka yhteystiedot löydät  toimipisteen sivuilta.

Potilasasiamiehet toimipisteittäin:

 

Ensisijaisesti yhteys hoitaneeseen henkilöön

Mikäli olet tyytymätön hoitoosi tai kohteluusi Mehiläisessä, suosittelemme selvittämään asiaa ensisijaisesti sinua hoitaneen henkilön kanssa. Useimmiten tämä on nopein tapa ratkaista asia ja muita toimenpiteitä ei edes tarvita. Yhteyden sinua hoitaneeseen henkilöön saat parhaiten soittamalla asiakaspalvelunumeroon 010 414 00.

Jaa