Handledning och rådgivning för föräldrar till barn under 4 år i Mehiläinens Digitala rådgivningsbyrå – bl.a. i frågor som rör hemvård och föräldraskap till priset 14,90 €/månad (min. 6 månader).

KÖP I MINMEHILÄINEN-APPEN
ELLER LADDA NER APPEN HÄR

Tjänsten Digital rådgivningsbyrå är en rådgivningschatt som verkar i Mehiläinens Digiklinik.

En tjänst för digital rådgivningschatt för föräldrar till barn under 4 år. Stöd och råd när ingen fysisk undersökning eller läkare behövs.

Utbildade barnmorskor och sjukskötare svarar dig. Du kan få hjälp med ämnen som bl.a. hemvård, sömn, amning, munhälsa, tillväxt och föräldraskap.

Till ditt förfogande 24/7 för priset 14,90 €/månad (min. 6 månader). Öppna chatten för den Digitala rådgivningsbyrån i MinMehiläinen-appen och fråga när du har problem.

Vid behov hänvisas du till rätt tjänst. Om du behöver läkartjänster, till exempel ett recept eller ett intyg för vård av barn, kommer du att hänvisas till rätt tjänst.

Så här tar du i bruk den Digitala rådgivningsbyrån:

1

Öppna MinMehiläinen-appen

Tjänsten kan köpas i MinMehiläinen-mobilappen. Du hittar Digital rådgivningsbyrå i avsnittet ”Hälsomedlemskap” under menyn ”Mera”.

2

Beställ Hälsomedlemskap hos Digital rådgivningsbyrå

Om du ännu inte har länkat ditt barn till din profil kommer appen att hänvisa dig till att göra en familjeanslutning. För att lägga till ett barn behöver du barnets personbeteckning.

3

Digital rådgivningsbyrå till din tjänst i MinMehiläinen 24/7

Efter de första 6 månaderna kan du bestämma om du vill fortsätta beställningen så att den gäller tills vidare.

Vanliga frågor

Jag hittar inte Digital rådgivningsbyrå i MinMehiläinen-appen, vad gör jag?

Att köpa den Digitala rådgivningsbyrån är endast möjligt i MinMehiläinen-appen. Du hittar appen för Digital rådgivningsbyrå i avsnittet ”Hälsomedlemskap” under menyn ”Mera”. Om du inte hittar produkten i appen ska du se till att du har uppdaterat till den senaste versionen av appen.

Efter beställning hittar du den Digital rådgivningsbyrån i MinMehiläinens Digikliniken-flik under rubriken ”Starta samtalet”. Om du har ett giltigt avtal om företagshälsovård eller annat avtal med Mehiläinen ska du välja ”Jag betalar själv” som betalare för att uträtta ärenden på den Digitala rådgivningsbyrån.

Vilka är experterna i den Digitala rådgivningsbyrån?

I den Digitala rådgivningsbyrån svarar sjukskötare, barnmorskor och hälsovårdare som är insatta i barnsjukdomar. Alla experter i tjänsten har utbildats internt, särskilt på den Digitala rådgivningsbyråns teman.

Kan jag få eller förnya ett recept via den Digitala rådgivningsbyrån?

Månadsavgiften för den Digitala rådgivningsbyrån inkluderar inte läkartjänster, såsom att ordinera recept, förnya recept eller intyg för vård av barn. En expert vid den Digitala rådgivningsbyrån hänvisar dig vid behov till exempel till en läkare på Digikliniken.

Jag behöver ett intyg för vård av barn, kan jag få det från en expert vid den Digitala rådgivningsbyrån?

Månadsavgiften för den Digitala rådgivningsbyrån inkluderar inte läkartjänster, såsom att ordinera recept, förnya recept eller intyg för vård av barn. En expert vid den Digitala rådgivningsbyrån hänvisar dig vid behov till exempel till en läkare på Digikliniken.

Hur gammal ska mitt barn vara för att jag ska kunna köpa tjänsten?

Tjänsten kan köpas för barnet så snart som barnet finns i folkbokföringen (kräver barnets personbeteckning). Tjänsten kan köpas för barn under 4 år.

Vad händer när barnet fyller 4 år?

En beställning på obestämd tid upphör automatiskt vid utgången av den kalendermånad då barnet fyller 4 år. Om en tidsbestämd beställningsperiod fortfarande pågår fortsätter beställningen som normalt tills tiden löpt ut och avslutas sedan.

Vad händer om ärendet kräver en läkare eller ett besök på en mottagning?

Om ärendet inte kan skötas på den Digitala rådgivningsbyrån hänvisas du till: En läkare på Digikliniken, om ärendet kan lösas på distans – till en fysisk mottagning om problemet uppenbarligen kräver undersökning eller mer omfattande utredning på en mottagning.

Observera att dessa tjänster inte ingår i månadspriset för den Digitala rådgivningsbyrån.

Vilka betalningssätt finns tillgängliga?

För närvarande är det endast möjligt att göra en beställning med ett betalkort kopplat till MinMehiläinen.

Kan jag beställa tjänsten för mer än ett barn?

Beställningen är barnspecifik, men du kan välja att beställa tjänsten för varje barn som är kopplad till din familjeprofil. Så här gör du en familjeanslutning.

Ersätter den Digitala rådgivningsbyrån den fysiska rådgivningsbyrån?

Nej, det gör den inte. Rådgivningschatten vid den Digitala rådgivningsbyrån ger ytterligare stöd och råd till barnfamiljvardagen.

Jag hittar inte tjänsten rådgivningschatt i MinMehiläinen-appen, vad gör jag?

Mehiläinens rådgivningschatt bär namnet Digital rådgivningsbyrå. Att köpa ett Hälsomedlemskap i Digital rådgivningsbyrå är endast möjligt i MinMehiläinen-appen. Du hittar appen för Digital rådgivningsbyrå i avsnittet ”Beställningstjänster” under menyn ”Mera”. Om du inte hittar tjänsten i appen ska du se till att du har uppdaterat till den senaste versionen av appen.

Efter beställning hittar du den Digital rådgivningsbyrån i MinMehiläinens Digikliniken-flik under rubriken ”Starta samtalet”. Om du har ett giltigt avtal om företagshälsovård eller annat avtal med Mehiläinen ska du välja ”Jag betalar själv” som betalare för att uträtta ärenden på den Digitala rådgivningsbyrån.

Är det möjligt att besöka Digitala rådgivningsbyrån utan Hälsomedlemskap med månadsavgift?

Du kan också besöka Digitala rådgivningsbyrån mot engångsavgift. Priset på ett enskilt besök utan Hälsomedlemskap med månadsavgift är 19,90 €.