Turvapuhelin ja älykäs ovihälytin toimivat yhdessä älykkäänä poistumisvalvontana. Ne auttavat takaamaan turvallisen asumisen kotona tai palveluasunnossa. Älykäs poistumisvalvonta mahdollistaa turvallisen asumisen tutussa kotiympäristössä ja helpottaa myös kotihoitajan arkea.

Miten älykäs poistumisvalvonta toimii?

Älykäs ovihälytin tunnistaa ovella sen, onko asukas asuntonsa ulko-oven avattuaan jäänyt kotiinsa vai lähtenyt ulos. Ovihälyttimessä on liiketunnistin, joka tunnistaa liikkeen myös kodin sisällä.

Ovihälyttimeen linkitetty turvapuhelin mahdollistaa kotona asuvan henkilön sekä hätä- ja apupyyntöjen lähettämisen että kaksisuuntaisen puheyhteyden asiakkaan ja Kotipalvelu Mehiläisen hälytyskeskuksen välillä. Hälytys voidaan ohjata tarvittaessa myös esimerkiksi älypuhelimeen.

Tämän vuoksi (9Solutionsin) älykäs poistumisvalvontaratkaisu tuo helpotusta operatiiviseen toimintaan, hälytyskeskukseen ja samalla auttajatahoille, kuten kotihoidolle ja omaisille, koska ovihälytin hälyttää ainoastaan silloin kun henkilö poistuu kotoaan. Perinteisissä ovihälytinratkaisuissa tämä ei ole mahdollista.

Älykäs poistumisvalvonta

 

Minne hälytys yhdistyy?

Älykkään poistumisvalvontalaitteen sensorit ilmoittavat, jos asukas poistuu kotoaan. Tiettyjä hälytyksiä voidaan ottaa tarvittaessa pois päältä, esimerkiksi silloin, kun omaiset ottavat vastaan hälytyksiä eikä hälytystä tarvitse yhdistää Kotipalvelu Mehiläisen keskukseen.

Vaikka hälytykset olisi ohjattu omaisille, niin silti taustalla toimii Kotipalvelu Mehiläisen luotettava hälytyskeskus, jossa työskentelee ammattilaisia vuorokauden ympäri. Tällä varmistetaan, että hälytys käsitellään myös sellaisissa tilanteissa, jolloin omainen ei pääsekään vastaamaan hälytykseen. Hälytykset voidaan ohjata päiväkohtaisesti tai jopa eri kellonaikoina eri henkilöille. Myös loma- ja poissaolopalvelu on mahdollinen, jos halutaan siirtää hälytys ensisijaisesti hälytyskeskukseen vain viikonloppuisin tai arkipäivisin. Joskus asia voidaan hoitaa puhelimessa, mutta tarvittaessa turva-auttaja tai sairaankuljetus lähtee avustuskäynnille.

Kysy lisää ja tilaa turvapuhelin ja ovihälytin

Jos kiinnostuit ja haluat lisää tietoa älykkäästä ovihälyttimestä tai muista kotiin tarjottavista turvapalveluista, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Vastaamme kysymyksiin mielellään!

Asiakaspalvelu ja tekninen tuki

ma–pe klo 8–15:30, puh. 020 581 3480 / turvapuhelin@mehilainen.fi

Jos olet jo asiakas ja haluat kysyä turvapuhelinpalvelun laskutuksestasi, soita numeroon 020 581 3059 (ti ja to, klo 12–14) tai lähetä meille sähköpostia osoitteeseen turvapuhelin.laskutus@mehilainen.fi.

Turvapuhelimen päivystys asiakkaille, eli hätätilanteissa (24/7), vastaa numerossa: 020 581 3481.

Tutustu myös muihin Kotipalvelu Mehiläisen kotiin tarjottaviin palveluihin!